پایش و اندازه گیری رطوبت در محیط های کشت با دستگاه ایران ساخت

پایش و اندازه گیری رطوبت در محیط های کشت با دستگاه ایران ساخت شاپ کار: به گزارش شاپ کار، یکی از شرکتهای دانش بنیان با تولید و تجاری سازی دستگاه آشکارساز خودکار جبهه رطوبتی خاک، زمینه را برای مانیتور و ثبت تغییرات رطوبت در اعماق مشخص و در خلال یک دوره آبیاری فراهم نموده است.


به گزارش شاپ کار به نقل از ایسنا، نازیلا قاسمی فر، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به وجود نیازهای محیط های پژوهشی و دانشگاهی رشته های خاک شناسی، آب و محیط زیست به تامین برخی لوازم و دستگاه های تخصصی، اظهار داشت: بر این اساس ساخت دستگاهها در این شرکت برمبنای نیاز جامعه تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه های کشاورزی، آبیاری و در بعضی موارد عمران و محیط زیست صورت می گیرد.
وی «دستگاه آشکارساز خودکار جبهه رطوبتی خاک» را یکی از محصولات دانش بنیان این مجموعه دانست و افزود: این دستگاه که نمونه داخلی و خارجی ندارد، بمنظور مانیتور و ثبت تغییرات رطوبت در اعماق مشخص خاک و در ضمن یک دوره آبیاری به کار می رود.
قاسمی فر، درباب اشتغال زایی این مجموعه دانش بنیان، اظهار داشت: به سبب پیشرفته بودن فناوری های مورد استفاده در این دستگاهها و تخصصی بودن آنها، این محصولات سالیانه در تعداد محدودی تولید و تحویل متقاضیان می شود. در زمان طراحی و ساخت دستگاه، اشتغال زایی مستقیم بصورت پروژه ای صورت می گیرد؛ اما از آنجا که خط تولید ثابت وجود ندارد و کارها عموما در قالب برون سپاری اجرائی می شود، سهم قابل توجهی از اشتغال زایی این شرکت بصورت غیر مستقیم به وجود آمده است.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، دستگاه­ صفحه فشاری و صفحات سرامیکی را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت دانست و تصریح کرد: این دستگاه نمونه آمریکایی دارد که به سبب تحریم ها به ایران فروخته نمی شود و ما در سالهای قبل، نسبت به طراحی و ساخت نمونه اولیه، اقدام کردیم و از سال ۸۸ در راه تولید و بومی سازی آن گام برداشتیم.
قاسمی فر، با تأکید بر حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ارائه گسترده خدمات و توسعه کارهای آزمایشگاهی و پژوهشی، اظهار داشت: چالش اصلی ما اشباع بازارهای داخلی است و محصولات ما در ضمن سالیان گذشته در دانشگاه های تراز اول کشور و به بیان دقیق تر در بیشتر دانشگاه های بزرگ و کوچک و مراکز بزرگ تحقیقاتی مورد استفاده اساتید و دانشجویان مقاطع مختلف قرار گرفته است.
به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی ادامه داد: باتوجه به اشباع شدن بازار هدف داخل کشور، در صورتیکه تمهیدات کاربردی جهت بازاریابی بین المللی و امکان صادرات به سایر کشورها توسط نهادهای ذیربط برنامه ریزی شود، می تواند در رشد اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اشتغال هر چه بیشتر در داخل کشور اثرگذار باشد. بدین سبب نیاز به معرفی و پشتیبانی از سمت این معاونت به کشورهای دیگر و ایجاد بازار خارجی وجود دارد.



1402/02/29
05:22:39
5.0 / 5
428
تگهای خبر: آمریكا , بین المللی , پژو , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
تبلیغات
آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با