مدیر گروه قوای محركه صنایع تولیدی كروز:

مشکلی در تامین حسگر اکسیژن وجود ندارد

مشکلی در تامین حسگر اکسیژن وجود ندارد به گزارش شاپ کار، حسین انصاری با اعلان اینکه دانش طراحی و تولید مجموعه مدیریت موتور در داخل کشور وجود دارد، اظهار داشت: صنایع تولیدی کروز ظرفیت تولید و تامین مورد نیاز خودروسازان را دارد.



به گزارش تجاری خبرگزاری مهر به نقل از شرکت بهمن موتور، حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه صنایع تولیدی کروز با اعلان اینکه دانش طراحی و تولید مجموعه مدیریت موتور همچون ECU در داخل کشور وجود دارد، اظهار داشت: صنایع تولیدی کروز ظرفیت تولید و تامین مورد نیاز خودروسازان را دارد. بگفته مدیر گروه قوای محرکه صنایع تولیدی کروز، درباب قطعه حسگر اکسیژن هم که هم اکنون وارداتی است این شرکت مشکلی در تامین نداشته و به اندازه نیاز بازار امکان تامین وجود دارد.
انصاری اظهار داشت: البته خبر خوب این است که خط تولید داخلی حسگر اکسیژن نیز تا ۳ ماه دیگر راه اندازی می شود و می توانیم این قطعه را داخلی سازی نماییم. درباب قطعه آی سی یو هم هر چند بحران جهانی تراشه های الکترونیک امکان تامین بی وقفه ECU را در برخی از مقاطع زمانی گرفتار وقفه نموده، اما با تمهیدات لازم و با وجود استمرار بحران مذکور، شرایط تولید این شرکت بسیار بهتر از سابق است.
انصاری با اشاره به تامین قطعه ای سی یو و حسگر اکسیژن برای محصولات خانواده ایران خودرو و سایپا اظهار داشت: البته این دو خودروساز علاوه بر کروز تامین کنندگان دیگری نیز دارند که عمده آن بوسیله واردات تامین می گردد.
ناگفته نماند؛ صنایع تولیدی کروز از سال ۹۲ تولید نخستین نسل از ECU را شروع کرد و تا به امروز توانسته ۵ نسل متفاوت از آنرا داخلی سازی و مدتی پیش از ششمین نسل از این قطعه رونمایی نمود.
در واقع این شرکت قطعه سازی اولین شرکت داخلی در بومی سازی صد درصدی ECU است. این قطعه "های تک" به عنوان قلب سامانه مدیریت موتور یک برد الکترونیکی است که با بهره گیری از میکروپروسسور مخصوص (دربردارنده لایه های مختلف نرم افزاری) و مدارات ورودی و خروجی متعدد، امکان دریافت، تحلیل ورودی ها و همین طور ارسال فرمان های لازم بر طبق شرایط تنظیم شده (کالیبراسیون) را دارا است و کروز توانسته تمام اجزای تشکیل دهنده آنرا از سخت افزار تا بخش نرم افزاری که با اهمیت ترین بخش آن شمرده می شود داخلی سازی کند و این امر با مهندسی معکوس بسیار متفاوت می باشد.
گفتنی است؛ قطعه ECU حالا در ۶ نسل داخلی سازی شده که آخرین نسل برای مناسب موتورهای توربوشارژ با قابلیت های روز و برای اولین بار است که ساخت این قطعه در داخل انجام شده است.


منبع:

1401/05/28
21:46:07
5.0 / 5
863
تگهای خبر: ایران خودرو , حسگر , خودروسازان , سایپا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
تبلیغات
آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با