عضو هیات مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران:

رقابت بین المللی به نفع ارتقای کیفیت تولید صنعت پوشاک است

رقابت بین المللی به نفع ارتقای کیفیت تولید صنعت پوشاک است به گزارش شاپ کار عضو هیات مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران اظهار داشت: رقابت با خارجی ها در حوزه تولید محصولات نساجی و پوشاک موجب ارتقای کیفیت و کاهش قیمت شده و بطور قطع به نفع تولید داخل خواهد بود.


«علیرضا حائری» امروز (چهارشنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اضافه کرد: هرگونه شرایط انحصاری و گلخانه ای در بازار پوشاک داخلی، به نفع تولیدکنندگان زیرپله ای، شرکت های بی نام و نشان و تولیدکنندگان محصولات بی کیفیت است.
وی بیان داشت: در عین حال این انحصار به ضرر تولیدکنندگان محصولات با کیفیت است، برای اینکه آنها را از بازارهای بین المللی و فروش های صادراتی محروم می کند.
حائری با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه منسوجات خانگی، ماشین های گلدوزی و محصولات نساجی (ایران تکس ۲۰۲۱)، اشاره کرد: این نمایشگاه در بخش صنایع نساجی با شرکت ۹۲ شرکت داخلی و ۲۰ شرکت خارجی از چین، هند و ترکیه انجام شد و در بخش پوشاک با حضور ۷۵ شرکت ایرانی و فقط ۲ شرکت خارجی درحال برگزاری است.
وی تصریح کرد: استقبال کمتر شرکت های داخلی به سبب محدودیت های کرونائی و برگزار نشدن نمایشگاه ها در نیمه نخست امسال بود که سبب شده تا حالا شاهد برگزاری نمایشگاه ها با تراکم بالایی باشیم و در نتیجه فضا به برخی شرکت هایی که مایل به حضور بودند، نرسید.
این کارشناس نساجی و پوشاک همین طور پاندومی کرونا و تحریم های ظالمانه آمریکا را دلیلهای اصلی حضور کم رنگ شرکت های خارجی در این دوره از نمایشگاه عنوان نمود.
وی اظهار داشت: برخی شرکت های داخلی که به دنبال توسعه انحصار خود در بازار کشور هستند، بر حضور کم رنگ خارجی ها دامن می زنند، هرچند باید گفت این مساله در نهایت به کاهش کیفیت تولید، گران تر شدن محصولات در آینده و محروم شدن از بازارهای بین المللی و درآمدهای صادراتی خواهد انجامید.
حائری هشدار داد: هرچند وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالهای اخیر برای پشتیبانی از صنایع و تولیدکنندگان داخلی، مانع واردات محصولات مشابه خارجی شده است، اما این حمایت ها باید به تدریج کم شود تا منجر به سو استفاده داخلی ها نشود.
وی اشاره کرد: وقتی داخلی ها با شرایط به وجود آمده، رقیبی برای خود نبینند، خودرا مجبور نمی دانند روی بهبود کیفیت، کاهش هزینه ها و کاهش قیمت تمام شده کار کنند که این مسایل، رشد و توسعه صنعت نساجی و پوشاک کشور را به تعویق می اندازد.
عضو هیات مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران اشاره کرد: باید مراقب بود تا این سیاست دولت که برای پشتیبانی از شرکتها خصوصاً شرکت های نوپا اعمال شده، صنعت کشورمان را از حالت برون گرا، بین المللی و صادرات محور به یک صنعت درون گرا، محلی و انحصاری بدل نکند.
وی یادآوری کرد: در سالهای قبل سالیانه نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در صنعت نساجی خصوصاً نوسازی ماشین آلات و تجهیزات و تکمیل طرح ها انجام می شد، اما حالا این سرمایه گذاری به کمتر از نصف رسیده است و بطور قطع در سال های آتی بر توسعه و به روز رسانی این صنعت اثرات نامطلوب خواهد داشت.
به گزارش شاپ کار به نقل از خبرگزاری ایرنا، بیش از پنج هزار بنگاه صنعتی در زنجیره ارزش صنایع نساجی و پوشاک کشور فعالیت می نمایند.
پیشتر «مهدی صادقی نیارکی» معاون امور صنایع وزارت صنعت از افزایش ۲۰ درصدی صادرات زنجیره نساجی در هفت ماهه امسال آگاهی داد و اظهار داشت: بخش نساجی صادرات حدود ۳۰۰ میلیون دلاری در طول این مدت داشته است.
وی با اشاره به صادرات حدود ۴۵ میلیون دلاری بخش پوشاک تا اختتام مهرماه امسال، از رشد ۱۷ درصدی در این بخش نسبت به زمان مشابه پارینه آگاهی داد.


منبع:

1400/09/18
12:51:02
5.0 / 5
790
تگهای خبر: آمریكا , بین المللی , تخصص , تیبا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
تبلیغات
آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با