سیاستگذاری متمرکز فروش یکی از بهترین سیاست های وزارت صمت

سیاستگذاری متمرکز فروش یکی از بهترین سیاست های وزارت صمت نخستین مراسم اعلام نتایج خودرو های تولید داخل بوسیله سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با حضور نمایندگان شرکت های خودروساز و نهادهای نظارتی در شرکت سایپا اجرا شد.



به گزارش تجاری خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، نخستین مراسم اعلام نتایج خودرو های تولید داخل بوسیله سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با حضور نمایندگان شرکت های خودروساز و نهادهای نظارتی در شرکت سایپا انجام شد و برگزیدگان محصولات شرکت های سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو و آرین موتور مشخص شدند.
در این مراسم محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا سیاستگذاری متمرکز فروش محصولات و اجرای آن توسط خودروسازان را یکی از بهترین سیاست های انجام شده در صنعت خودرو دانست و اظهار داشت: تمامی کشورهای تولید کننده مطرح دنیا بر این اساس عرضه و فروش محصولات شرکت های خودروساز خودرا انجام می دهند.
وی اضافه کرد: در کشورهایی همچون چین با ۲۰ میلیون تولید خودرو یا ژاپن بعنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در جهان، سیاستگذاری در عرضه خودرو از طرف دولت انجام می شود و اجرای آن در اختیار شرکت های خودروساز است و بهترین نتایج از آن گرفته شده و رضایت عمومی را به دنبال داشته است.
تیموری با اعلان اینکه تیراژ تمامی خودروسازان داخلی به حدی است که می توانند از توانمندی یکدیگر درتولید استفاده کنند، اظهار داشت: بمنظور ایجاد راندمان بهتر و جلوگیری از اتلاف منابع باید شرایطی ایجاد شود تا تمامی خودروسازان بتوانند از توانمندی یکدیگر استفاده کنند.
وی با اعلان اینکه سایپا از هرگونه سیستمی که موجب ایجاد رونق صنعت خودرو وایجاد رفاه برای مردم شود استقبال می کند، اظهار داشت: سایپا امسال توانسته از ۹۸ درصد توان خود در دو شیفت کاری استفاده نماید که روزانه ۱۸۰۰ دستگاه خودرو تولید می کند و درصورتی که از ابتدا سیاستگذاری مناسبی برای سایپا انجام می شد توان تولید ۲۷۰۰ دستگاه خودرو در سه شیفت کاری در این گروه وجود داشت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد: برمبنای دستور ۸ ماده ای رییس جمهور افزایش تولید یکی از خواسته های ایشان بود که مستلزم انجام این مهم تامین نقدینگی بود و حال این که شورای پول و اعتبار برای سال جاری برخلاف رویه چندین سال قبل هیچ مبلغی را بصورت تسهیلات برای خودروسازان در نظر نگرفت.
وی اضافه کرد: در صورتیکه به خودروسازان نقدینگی تخصیص می یافت افزایش تولید که خواست رییس جمهور بود بهتر و سریع تر انجام می شد و هم در زنجیره تامین سایپا امکان استخدام و ایجاد اشتغال برای ۲۰ هزار نفر مهیا می شد.
تیموری با اعلان اینکه مشکل اصلی خودرو های ناایمن به ۱۸ میلیون خودرویی که از سال ۹۰ به قبل تولید و درحال تردد است برمی گردد، اظهار داشت: بتازگی از طرف سازمان استاندارد دو خودرو تیبا و سمند بعنوان خودرو های نا ایمن معرفی شده و حال این که این خودرو ها استانداردهای ۸۵ گانه را دارند و مشکل اصلی در خودرو های تولیدی سال ۱۳۹۰ به قبل است که گاهی در زمان تولید، هیچ استانداردی برای آنها تعریف نشده و هم اکنون در جامعه درحال تردد هستند و باید برای جمع آوری خودرو های قدیمی تصمیم گیری جدی صورت پذیرد.
وی اشاره کرد: برای حذف خودرو از زنجیره تولید باید فرآیندی وجود داشته باشد چونکه در حال حاضر قطعه سازان برای دو خودرو تیبا و سمند، قطعاتی را ساخته و همین طور خودروسازان هم در انبارهای خود قطعات این دو خودرو را دارند و جلوگیری از تولید این خودرو بصورت یکباره و بدون اطلاع، موجب ایجاد زیان و هدر رفت منابع ملی می شود.
گفتنی است، پیرو فرمان ۸ ماده ای رییس جمهوری درباب ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مندی مردم و تاکید وزیر محترم صنعت معدن و تجارت، در ابتدای سال جاری وزارت صمت اقدام به ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو کرد و بر این اساس تمامی خودروسازان داخلی موظف به عرضه خودرو در این سامانه جهت فروش محصولات خود شدند.

1401/03/13
17:59:12
2.5 / 5
160
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
سارا راد:
سلام سارا راد هستم اگه برای سایتتون بک لینک دایمی میخواهید تا الکی پول تمدید ندید من بک لینک دایمی میفروشم در سایت های قوی و بازدید سایت هم میفروشم خواستید در تلگرا مبه این ایدی پیام دهید sararadseo@
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
تبلیغات
آگهی در شاپ کار