سخنگوی انجمن تولیدكنندگان لوازم خانگی اعلام كرد:

هدفگذاری برای صادرات لوازم خانگی به كشورهای منطقه، اروپا و آفریقا

هدفگذاری برای صادرات لوازم خانگی به كشورهای منطقه، اروپا و آفریقا سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه توسعه صادرات به کشورهای منطقه، اروپا و آفریقا در دستور کار است، اظهار داشت: مهم ترین مبحث موثر در صادرات لوازم خانگی، برندسازی است و در سالهای گذشته کشورهایی همچون کره جنوبی، چین و ترکیه با پشتیبانی از برندهای بزرگ خود به موفقیت دست یافته اند.


«حمیدرضا غزنوی» امروز (پنجشنبه) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ضمن اشاره به برنامه ریزی برای افزایش صادرات لوازم خانگی در سالجاری، اضافه کرد: سال جاری برخی شرکت ها حتی صادرات قطعات لوازم خانگی را به بعضی شرکتهای اروپایی شروع کرده اند.
وی بیان داشت: توسعه صادرات به کشورهای منطقه و همسایگان، اروپایی و آفریقایی در دستور کار است.
به گفته این مقام صنفی، اگر در زمینه قطعات لوازم خانگی سرمایه گزاری نموده و با تقویت کیفیت تولید، کار صادراتی هم انجام دهیم، مزیت بیشتری خواهد داشت.
غزنوی افزود: در کشور ما هنوز به بلوغ لازم در صنعت لوازم خانگی نرسیده ایم که به صورت مثال دو یا چند برند اصلی در داخل ایجاد تا از راه آنها زمینه صادرات را فراهم نماییم، اما امید می رود انجمن های مربوطه با هماهنگی، همدلی و همکاری بیشتر بتوانند زمینه این کار را فراهم نمایند.
وی با تاکید مجدد بر برندسازی بعنوان مهم ترین مبحث برای توسعه صادرات، یادآوری کرد: کشوری نظیر کره جنوبی برندهای زیادی دارد، اما بیشترین سرمایه گذاری برای صادرات و تسهیلات لازم را برای سه برند لوازم خانگی خود فراهم نموده و هر کالایی هم صادر نمی کند.
به گزارش شاپ کار به نقل از ایرنا، پیش تر مدیرکل صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نمود: سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار صادرات لوازم خانگی داشتیم که این رقم امسال ۶۰۰ میلیون دلار هدف گذاری شده است.
شرط حضور مجدد برندهای خارجی در کشور
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در ادامه با تکیه بر این که موافق ورود سرمایه گذاری خارجی به کشور مشروط به انتقال تکنولوژی های جدید و برتر هستیم، عنوان کرد: در عین حال، لابی شرکتهای خارجی هم برای حضور مجدد در بازار ایران بسیار قوی است و این که چقدر بتوانیم دست بالا را در مذاکرات داشته باشیم، باید تولیدکنندگان بزرگ کشور در صحنه حاضر باشند.
وی ضمن اشاره به تضاد منافع تولیدکنندگان و انجمن ها در بعضی موارد، بر ضرورت برگزاری سلسله نشست هایی بین آنها با حضور مسئولان دولتی تصریح کرد تا به نقاط مشترکی در این حوزه دست یابیم.
لزوم حفظ دستاوردهای به دست آمده در زمان تحریم
به گفته این مقام صنفی، وقتی جشن خودکفایی صنعت لوازم خانگی را برگزار می نماییم، الزاماتی دارد که یکی از آنها حفظ دستاوردهای به دست آمده در دوران تحریم است.
غزنوی تصریح کرد: تنها در این صورت است که سرمایه گذاران تشویق به حضور مجدد در عرصه می شوند و ساخت داخل محصولات افزایش می یابد، اما اگر ببینند باردیگر راه واردات باز شده دلسرد می شوند و سرمایه گذاری برای آینده کاسته می شود.
وی تصریح کرد: در این راستا، رسانه ها هم باید شفاف سازی و کمک کنند و اگر کسی خواست برخلاف منافع ملی اقدامی انجام دهد اطلاع رسانی کنند.
به گزارش شاپ کار به نقل از ایرنا، بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۱۷۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین لباس شویی از آغاز سال جاری تا آخر اردیبهشت ماه و رشد ۴۰.۹ درصدی آن در هم سنجی با سال گذشته است.
در دو ماهه نخست سال جاری ۲۷۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد. آماری که گویای رشد ۲۹.۶ درصدی این محصول در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
تولید انواع تلویزیون هم در این زمان با ثبت رشد ۲۵ درصدی به ۱۴۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه رسید.
همچنین کارخانجات داخلی در این زمان ۳۶۸ هزار و ۱۰۰ دستگاه کولر آبی تولید کردند. آماری که در هم سنجی با سال قبل حکایت از رشد ۶.۳ درصدی دارد.


1400/03/30
17:32:49
5.0 / 5
653
تگهای خبر: تكنولوژی , دستگاه , سرمایه گذاری , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
تبلیغات
آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با