ظرفیت تجارت ایران و عراق ۳۰ میلیارد دلار است

ظرفیت تجارت ایران و عراق ۳۰ میلیارد دلار است به گزارش شاپ کار، رییس اتاق مشترک تجاری ایران و عراق اظهار داشت: حجم معاملات تجاری ایران و عراق می تواند به 30 میلیارد دلار برسد و بعضاً گفته می شود امکان افزایش آن تا 30 میلیارد دلار هست.



به گزارش شاپ کار به نقل از مهر، یحیی آل اسحاق امروز در همایش نشست راهکارهای توسعه پایدار تجارت ایران و عراق در افق ۲۰۲۵ اظهار داشت: روابط تجاری ایران و عراق در کوتاه و طولانی مدت یک رابطه راهبردی است و حجم معاملات تجاری ایران و عراق می تواند به ۲۰ میلیارد دلار برسد و بعضاً گفته می شود امکان افزایش آن تا ۳۰ میلیارد دلار است ضمن این که این حرف شعار نیست و بطورکامل دست یافتنی است. فعالان اقتصادی، صاحبان خدمات و صاحبان صنایع ما می توانند بهترین استفاده را از تجارت با عراق کسب کنند.
رئیس اتاق مشترک تجاری ایران و عراق اضافه کرد: فرصت صادرات به کشورهای CIS را در گذشته داشتیم اما آنرا از دست دادیم بدین سبب نباید این فرصت تجاری را در ارتباط با عراق را از دست دهیم.
وی با تأکید بر این که بازار عراق تا ۱۵ سال دیگر از بهترین فرصت صادراتی برخوردار است، اظهار داشت: اما این فرصت ها از دست یافتنی است مخصوصاً این که رقبای سرسختی داریم که با امن شدن عراق بدنبال آن هستند تا این مزیت را از ما بگیرند. پس بهره مندی از این بازارها دشوار است و بدین سبب برای بهره مندی از این بازار وسیع باید متناسب با واقعیت ها عمل نماییم برای اینکه در غیر این صورت آنرا از دست خواهیم داد.
آل اسحاق با اعلان اینکه برای موفقیت در بازار عراق ۳ شرط شناخت واقعی، روحیه و عزم و انجام اقدامات حرفه ای نیاز است، گفت: لازم است که واقعیت های بازار عراق را نسبت به وضعیت خودمان بشناسیم و اگر آنرا به روز نکنیم در حقیقت به نتیجه ای نخواهیم رسید. همین طور بیش از ۵۰ درصد از موفقیت در بازار بستگی به عزم و اراده فعالان اقتصادی دارد و بطور قطع با عزم نیم بند نمی توان وارد این بازار شد.
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق بیان داشت: سال قبل با وجود تمام مشکلات ۱۱ میلیارد دلار صادرات به عراق داشتیم بدین سبب عده ای که بتوانند الزامات را فراهم آورند در این بازار موفق خواهند بود.
وی اظهار داشت: بهره مندی از بازار عراق مانند هر بازار دیگری نیازمند اقدامات حرفه ای است و لازم است سازمان ها و نهادها کارهای در رابطه با خودشان را برای توسعه تجارت با این کشور فراهم آورند. بدین سبب برای رسیدن به موفقیت و توسعه تجارت با عراق هم فعالان اقتصادی و هم بخش های دولتی باید اقدامات متناسب انجام دهند ضمن این که فعالان بخش خصوصی باید ریسک این بازار و بازارهای تجاری را بپذیرند.

1402/06/30
14:14:01
5.0 / 5
337
تگهای خبر: خدمات , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
تبلیغات
آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با