غوغای دیترویت

غوغای دیترویت به گزارش شاپ کار، به نقل از دنیای اقتصاد خودروسازان سراسر جهان قصد دارند از دست‌کم 40 مدل خودرو و کامیون جدید در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو در آمریکای شمالی که در ماه ژانویه در دیترویت برگزار می‌شود، رونمایی کنند.


این مساله تاکیدی است بر جایگاه دیترویت به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین نمایشگاه‌های اتومبیل جهان.
علاوه‌بر این، پنج خودرو جدید برای نخستین‌بار در آمریکای شمالی به نمایش در خواهند آمد. اسکات لاریچ، از مسوولان برگزارکننده این نمایشگاه، می‌گوید: «همه خودروسازان متوجه شده‌اند که باید بهترین‌های خود را به این نمایشگاه بیاورند.»
لاریچ می‌گوید بزرگ‌ترین ویژگی نمایشگاه دیترویت تعداد رسانه‌هایی است که از سراسر جهان به خود جذب می‌کند و به همین دلیل مدیران اصلی خودروسازان برای رونمایی از مهم‌ترین خودروهایشان در دیترویت حاضر می‌شوند.
خودروسازان از نیسان و مرسدس بنز گرفته تا تویوتا، به برگزارکنندگان نمایشگاه قول داده‌اند از مدل‌های جدید خود، رونمایی کنند. ازجمله خودروهایی که در این نمایشگاه رونمایی می‌شوند نسل آینده شورولت ولت و تویوتا تاکوما 2016 و دو مدل خودروی لکسوس است. لاریچ می‌‌گوید نیسان به برگزارکنندگان نمایشگاه اعلام کرده است از خودرویی رونمایی خواهد کرد که«تعریف جدیدی از این برند» ارائه خواهد کرد. نیسان قصد دارد از وانت کاملا جدید تیتان با موتوری به اختیار مشتریان که می تواند دیزلی باشد، نیز رونمایی کند. کارلوس گون، مدیرعامل رنو - نیسان، به تازگی درباره کار روی یک باتری جدید سخن گفته است که معادلات را به نفع خودروهای برقی تغییر خواهد داد.
همچنین شرکت گوانگژوآتو اولین خودروساز چینی خواهد بود که در نمایشگاه دیترویت یک خودرو جدید معرفی خواهد کرد. تصمیم گوآنگژو برای ورود به نمایشگاه دیترویت و رونمایی از خودرویی که در آمریکای شمالی به فروش گذاشته نمی‌شود، نشان‌دهنده مزایای ایجاد رابطه بین میشیگان و چین است. لاریچ همچنین می‌گوید دست‌کم پنج شرکت بیوک، بی‌ام‌و، شورولت، هیوندای و اینفینیتی شیوه نمایش خودروهایش را تغییر می‌دهند. این خودروسازان صدها هزار دلار صرف تکنولوژی‌های پیشرفته صوتی-تصویری غرفه‌هایشان کرده‌اند. این سرمایه‌گذاری نشان‌دهنده اهمیت این نمایشگاه است و نسبت به سال گذشته چهره متفاوتی به نمایشگاه می‌دهد. شرکت بی‌ام‌و در این نمایشگاه مدل‌های جدید کانورتیبل سری 6، کوپه و گراند کوپه و مدل جدید بی‌ام‌و ام‌6 کوپه، ام‌6 کانورتیبل و ام‌6 گراند کوپه را عرضه خواهد کرد. دو برند گران‌قیمت فیات کرایسلر، یعنی فراری و مازراتی، نیز امسال این در نمایشگاه نمایش داده می‌شوند. هر ساله نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی حدود 5 هزار روزنامه‌نگار و تحلیلگر حوزه خودرو و همچنین مدیران ارشد صنعت خودروسازی را به دیترویت می‌آورد. از تاریخ 17 ژانویه بازدید عموم از این نمایشگاه آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود روزانه ده‌ها هزار نفر برای بازدید به نمایشگاه خواهند آمد. قیمت بلیت این نمایشگاه برای بزرگسالان 13 دلار و برای افراد 7 تا 12 سال 7 دلار است. بازدید از این نمایشگاه برای کودکان زیر 6 سال رایگان است. دیوید سوربی، اقتصاددان مرکز لومیس سیلز، برآورد می‌کند که تاثیر اقتصادی این نمایشگاه در سال گذشته برای منطقه 375 میلیون دلار بوده است.
از سوی دیگر هر ساله در مراسم «چریتی پریویو» که در تاریخ 16 ژانویه (یک روز قبل از برگزاری نمایشگاه دیترویت)برگزار می‌شود میلیون‌ها دلار برای 9 مرکز خیریه کودکان جمع‌آوری می‌شود. این مراسم همچنین به شرکت‌کنندگان امکان می‌دهد قبل از گشایش نمایشگاه به روی عموم از خودروها دیدن کنند. برگزارکنندگان نمایشگاه انتظار دارند بیش از 14 هزار نفر در مراسم «چریتی پریویو» شرکت کنند و بیش از 5 میلیون دلار برای مراکز خیریه کودکان جمع‌آوری شود. از سال 1976 تاکنون در این مراسم بیش از 96 میلیون دلار جمع‌آوری شده است که 45 میلیون دلار آن مربوط به یک دهه گذشته است. قیمت بلیت‌ این مراسم 400 دلار است که 390 دلار آن معاف از مالیات است. لاریچ می‌گوید: «این بزرگ‌ترین مراسم خیریه یک روزه در آمریکای شمالی به‌شمار می‌رود.»
در تاریخ 10 ژانویه نیز مراسمی مخصوص مدیران ارشد خودروسازان برگزار می‌شود و در آن برای کمک به بیمارستان هنری فورد پول جمع‌آوری می‌شود. برای این مراسم 300 بلیت به قیمت هزار دلار فروخته می‌شود.

1393/09/27
11:07:23
0.0 / 5
2315
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
تبلیغات
آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با