طراحی تویوتا به لکسوس رسید

طراحی تویوتا به لکسوس رسید شاپ کار: لکسوس با وجود معرفی نسل تازه ES، قصد کنار گذاشتن سدان کوچک تر خویش را ندارد و با سومین فیس لیفت از مدل IS که از سال ۲۰۱۳ روی خط تولید است، باردیگر آنرا به روز کرده است.


امیرمسعود عابدین: پس از معرفی نسل جدید لکسوس ES، بسیاری به این فکر افتادند که آیا این خودروساز ژاپنی به فروش مدل کوچکتر و قدیمی تر IS ادامه خواهد داد یا خیر. خوشبختانه، سدان پایه این شرکت همچنان در بازار باقی می ماند. برند لوکس تویوتا تغییراتی برای IS جدید درنظر گرفته و سومین فیس لیفت از این خودرو (از سال ۲۰۱۳ تاکنون) را معرفی کرده است. لکسوس همینطور متعهد شده که مدل پرچمدار LS را در سبد محصولاتش که به طور عمده SUV هستند، حفظ کند.
طراحی و خاصیت های جدید
لکسوس IS در کل بسیار شبیه به مدل قبلی است و ابعاد حدودا یکسانی دارد. تنها طول کلی آن تغییر کرده و ۰٫۴ اینچ (۱۰ میلی متر) نسبت به قبل بالا رفته که احتمالا به سبب طراحی مجدد سپرها است. در نمای جلویی خودرو، با تغییر گسترده جلوپنجره مواجهیم که بسیار شبیه به طراحی محصولات فعلی تویوتا، مانند کمری و کراون است. این که لکسوس در این بخش طراحی جدید تویوتا را به جای طراحی تهاجمی همیشگی خود اعمال کرده، قابل توجه و جالب است.
بدنه اصلاح شده حالا با رنگ جدید Neutrino Gray عرضه می شود که به هفت رنگ موجود دیگر اضافه شده است. رینگ های جدید ۱۹ اینچی هم موجود هستند، به همراه کالیپرهای ترمز قرمز با لوگوی لکسوس و یک اسپویلر عقب جدید. در داخل، یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی به همراه یک صفحه لمسی با همین اندازه بصورت استاندارد قرار گرفته اند.
لکسوس همینطور کنترل های سیستم تهویه را بازسازی کرده و ساعت آنالوگ را حذف کرده است، در صورتیکه دریچه های گرد تهویه با نمونه های زاویه دار جایگزین شده اند. IS ۲۰۲۶ در پنهان کردن سن خود در داخل کابین عملکرد خوبی دارد، باآنکه اهرم دنده بزرگ یادآور اینست که این سدان شیک برای مدتی طولانی در بازار بوده است.
به جای تاچ پد آزاردهنده، دکمه های کنترل صندلی ها مانند گرمکن و سردکن، به همراه یک دکمه ولوم قرار گرفته اند. در بخش های دیگر، یک پد شارژ بی سیم، پورت های USB-C و طراحی بازسازی شده برای تریم درها وجود دارد. علاوه بر این، الیاف طبیعی بامبو حالا بخش بالایی کنسول و قاب اطراف دکمه استارت را تزیین می کنند.
عملکرد و پیشرانه اما IS ۲۰۲۶ چیزی فراتر از یک طراحی تغییریافته و فضای داخلی اصلاح شده است. لکسوس این خودرو را با سیستم فرمان برقی rack-parallel برای هندلینگ بهتر و سیستم تعلیق تطبیق پذیر از نوع سلونوئید خطی (linear solenoid) برای بهبود راحتی سواری در جاده های ناهموار مجهز کرده است. در عین حال، هیچ اشاره ای به موتور V۸ نشده است.
مدلهای IS۵۰۰ Ultimate Edition برای ایالات متحده و Climax Edition برای ژاپن، احتمالا پایان راه برای موتور ۵٫۰ لیتری تنفس طبیعی در IS را رقم زدند. در آن مدلها، موتور ۲UR-GSE بدون تغییر باقیمانده بود و ۴۷۲ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کرد.
IS «جدید» تنها بصورت IS ۳۵۰ یا IS ۳۰۰h عرضه خواهد شد. مدل اول با انتخابهای دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ متحرک عرضه می شود، در صورتیکه مدل دوم فقط دیفرانسیل عقب خواهد بود. هر دو مدل از مجموعه گسترده ای از فناوری های ایمنی و کمکی، همچون عملکرد رانندگی بدون نیاز به دست در بزرگراه، بهره مند خواهند شد. لکسوس، IS جدید را از ابتدای سال آینده در بعضی بازارها عرضه خواهد نمود.
منبع: motor۱
۳۲۲

منبع:

1404/06/24
09:17:26
5.0 / 5
18
تگهای خبر: استاندارد , بازار , بزرگراه , تویوتا
این مطلب شاپکار را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
کامنتهای بینندگان در مورد این مطلب
کامنت شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
کامنت:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با