طراحی تهاجمیتر دماغه با جلوپنجرهای باریکتر اما کشیدهتر، تغییراتی در فرم چراغهای مهشکن، کاپوت و سپر عقب و همچنین، چراغهای باریکتر جلو، در کنار چرخهای 18 اینچی جدید، تجدیدنظر در طراحی در عقب و فرم کوچکتر چراغهای عقب، ژستی مدرنتر به این هاچبک داغ فورد دادهاند. همین احساس مدرنتر بودن، با تغییراتی در فرم داشبورد و رودریها در کابین نیز مشهود است.
موتور 2.0 لیتری EcoBoost متصل به گیربکس 6 سرعتی دستی فوکوس ST در مدل جدید با 252 اسب بخار قدرت و 366 نیوتن متر گشتاوری که تولید میکند، تغییری نکرده اما Ford Team RS سیستم تعلیق و فرمان خودرو را ارتقا داده تا چالاکی، پاسخگویی و دقت بالاتری به Focus ST 2015 بدهد. فورد برای اولینبار، Focus ST را با پیشرانه دیزل عرضه خواهد کرد که از نوع 2.0 لیتری TDCi است با 183 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور. با اتصال این پیشرانه به گیربکس 6 سرعته دستی، فوکوس ST دیزلی در 8.1 ثانیه به تندی 100کیلومتر در ساعت دست مییابد و میتواند تا 217 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد؛ این درحالی است که در هر 100 کیلومتر، تنها 4.4 لیتر گازوئیل میسوزاند و آلایندگیاش، تنها 114 گرم CO2 در هر کیلومتر اعلام شده است. درضمن، فوکوس ST بنزینی بازار اروپا با 247 اسب بخار قدرت، برای اولین بار به سامانه استاپ/استارت مجهز میشود که مصرف سوخت ترکیبی خودرو را به 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش میدهد. فورد شتاب صفر تا 100 این مدل را 6.5 ثانیه اعلام کرده است.