طراحی سازوکاری برای رصد مستمر بازار با گزارش دهی 2 ساعته
به گزارش شاپ کار، یک مقام مسئول اظهار داشت: وزارت صمت با طراحی سازوکاری دقیق برای رصد مستمر بازار، هر دوساعت یک دفعه گزارش های وضعیت اقلام ضروری مانند گوشت، مرغ، برنج، روغن، لبنیات، آرد، نان و میوه را ارائه می کند.
به گزارش شاپ کار به نقل از سازمان حمایت، سیدعباس حسینی عضو هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار نمود: در حالی که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به خاک ایران، امنیت روانی جامعه و ثبات اقتصادی کشور را مستقیماً هدف قرار داده بود، یکی از دغدغه های اصلی افکار عمومی، چگونگی تامین کالاهای اساسی، ادامه فعالیت زنجیره تولید و پایداری بازار بود.
وی اضافه کرد: در همان اولین روزهای این تهاجم، آن چه در اولویت قرار گرفت، حفظ انسجام اجتماعی و پایداری اقتصادی کشور بود؛ دو مؤلفه ای که دشمن با تاکید بر جنگ نظامی و عملیات روانی، تلاش داشت آنها را مختل کند.
عضو هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: در این شرایط، آرام نگه داشتن بازار و استمرار تولید، از یک ماموریت اجرائی فراتر رفت و به موضوعی استراتژیک در دفاع از امنیت اجتماعی و اقتصاد ملی بدل شد. وزارت
صنعت
، معدن و تجارت، بعنوان نهادی کلیدی در ساختار اقتصادی کشور، از همان ساعات نخست بحران، نقش آفرینی محوری در کنترل بازار و صیانت از تولید را شروع کرد.
وی خاطرنشان کرد: هدایت این اقدامات توسط وزیر صمت و تشکیل فوری ستاد تنظیم بازار با حضور مدیران کل ۳۲ استان و نمایندگان سایر نهادهای حاکمیتی نظیر وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، سازمان تعزیرات و بسیج اصناف، زمینه را برای واکنشی سریع، هماهنگ و عملیاتی در سطح ملی فراهم ساخت.
حسینی اظهار داشت: در سطح عملیاتی، وزارت صمت با طراحی سازوکاری دقیق برای رصد مستمر بازار، هر دو ساعت یک دفعه گزارش های وضعیت اقلام ضروری مانند گوشت، مرغ، برنج، روغن، لبنیات، آرد، نان و میوه را از سراسر کشور دریافت می کرد.
وی اظهار داشت: کمبودهای احتمالی، فورا شناسایی و بوسیله افزایش ظرفیت تولید، بهره برداری از شیفت های کاری مضاعف در نانوایی ها و تشدید لجستیک توزیع، جبران می شد، همین مداخله بموقع موجب شد بازار حتی در اوج تهدیدهای امنیتی، هیچ گونه نشانه ای از کمبود یا پریشانی از خود نشان ندهد.
حسینی افزود: تشکیل شورای معاونین برای تصمیم گیری در عرصه های کلان، برگزاری نشست فوق العاده کمیته ارزی برای تامین ارز مورد نیاز تولید، تسهیل ترخیص فوری کالاهای اساسی از گمرکات و هماهنگی با اتحادیه کامیون داران برای تسریع در حمل و نقل، زنجیره تامین کالا را در تمام روزهای بحران فعال نگه داشت.
وی ابراز کرد: با تقسیم کشور به چهار گروه هشت استانی و تعیین نماینده معین برای رصد میدانی هر گروه، نوعی سامانه فرماندهی در بحران شکل گرفت که در مدیریت میدانی بازار بسیار مؤثر واقع شد. در عرصه نظارت نیز، تشکیل گشت های مشترک و گروههای بازرسی ویژه، مواجهه با گران فروشی و احتکار در دستور کار قرار گرفت.
بسیج اصناف، اتاق های بازرگانی و اصناف و دیگر نهادهای مردمی در این مرحله نقشی تعیین کننده داشتند و با مشارکت فعال در بازرسی ها، از ایجاد التهاب در بازار جلوگیری کردند. گزارش های رسیده از استان ها نشاندهنده آن بود که در تمام روزهای بحران، سطح تامین اقلام اساسی در کشور در وضعیت «مطلوب» قرار داشت.
استمرار تولید در کشور و اعتمادسازی عمومی
عضو هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار داشت: در بخش تولید، وزیر صمت با برگزاری جلسات گوناگون با صاحبان صنایع و بازدیدهای میدانی از واحدهای لطمه دیده، ضمن اطمینان بخشی به تولیدکنندگان، پیگیری ها برای تامین تسهیلات بانکی، ارز و حمایت های بیمه ای و مالیاتی را در دستور کار قرار داد.
وی اضافه کرد: بسته حمایتی ویژه ای نیز برای صنایع
خسارت
دیده طراحی شد که شامل تعویق بازپرداخت دیون، تامین سرمایه در گردش و مشوق های تولیدی بود. در تمام روزهای بحران، فعالیت واحدهای صنعتی و شهرک های تولیدی کشور متوقف نشد. پایش لحظه ای شهرک ها و فعالیت مستمر معادن و صنایع معدنی حتی با وجود محدودیت های احتمالی انرژی، بیان کننده پایداری تولید در سطح ملی بود، این پایداری، پیام روشنی برای جامعه داشت؛ چرخ تولید ایران حتی در شرایط جنگی نمی ایستد.
هم افزایی ملی برای دفاع اقتصادی
وی افزود: تجربه مدیریت بحران در وزارت صمت در جنگ ۱۲ روزه، گواهی بود بر کارایی سازوکار چابک اجرائی، هماهنگی بین دستگاهی و سرمایه اجتماعی حاصل از مشارکت مردمی. در حالی که دشمن تلاش می کرد با تشکیل جو روانی، بازار را ملتهب کند و نظم اقتصادی را فروبپاشد، وزارت صمت با تاکید بر شبکه ای گسترده از مدیران، تولیدکنندگان، تشکل های صنفی و نهادهای مردمی، نه فقط مانع از تحقق این سناریو شد، بلکه اعتماد عمومی به کارایی نظام اجرائی را نیز تقویت کرد. در این نبرد بی وقفه، همه کنار هم جنگیدند.
حسینی افزود: با تلاش مدیران، اصناف، تولیدکنندگان، حمل و نقل، ناظران بازار و فعالان اقتصادی برای سربلندی ایران، خللی در نظم زندگی مردم به وجود نیامد و دشمن در تحقق اهداف خود ناکام ماند. وزارت صمت در این روزها، نقشی فراتر از یک نهاد اجرائی ایفا کرد؛ نقشی به مثابه ستون فقرات اقتصاد در هنگامه بحران.
منبع:
شاپ كار
1404/04/11
21:40:35
5.0
/
5
28
تگهای خبر:
امنیت
,
بهره برداری
,
بیمه
,
ترخیص
این مطلب شاپکار را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
تمدید مهلت رفع تعهد ارزی صادرات ۱۴۰۳ تا ۳۰ مهر
رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی تا پایان جنگ غزه ارتقاء نمی یابد
بانک آینده تخلف کرده است
خسارت ۱۴ میلیارد دلاری فولاد از قطعی برق
کامنتهای بینندگان در مورد این مطلب
کامنت شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
کامنت:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
تبلیغات
پربیننده ترین ها
Romania Residence Card Fake Template
عملکرد 100 روزه ترامپ چشم انداز تجاری جهانی را تغییر داد
ریزش ۷۱ درصدی سود تسلا
امداد خودرو کرمان موتور
پربحث ترین ها
تولید نیسان آبی بالاخره متوقف می شود
طراحی سازوکاری برای رصد مستمر بازار با گزارش دهی 2 ساعته
گسترش روابط با کشورهای منطقه و جهان اسلام را ادامه می دهیم
دال بتنی انتخابی هوشمندانه برای سقف های مقاوم و پایدار
جدیدترین ها
طراحی سازوکاری برای رصد مستمر بازار با گزارش دهی 2 ساعته
گسترش روابط با کشورهای منطقه و جهان اسلام را ادامه می دهیم
دال بتنی انتخابی هوشمندانه برای سقف های مقاوم و پایدار
کاریابی آنلاین حرفه ای باش
درخواست بخش خصوصی برای تعویق ۶ ماهه گواهی مفاصاحساب مالیاتی
راهنمای کامل و کاربردی استعلام بیمه بدنه
بازار ارز تجاری برقرار است
کلید دسترسی به دنیای گوگل برای کاربران ایرانی
تبلیغات
دوستان شاپکار:
آموزشگاه خیاطی
انتخابات مجلس ، کاندیدای مجلس
خرید و فروش خودرو
شرکت صنعتی سخت پوشش
صفر تا صد طراحی و اجرای روفگاردن
طراحی سایت
فیش حج
قیمت بیسیم
گروه سورن بام | طراح و مجری روف گاردن و فضای سبز
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با
بانکهای ملت، پارسیان، پاسارگاد و سامان، و دارای نماد ساماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
شاپ کار در شبکه های اجتماعی:
لینکهای مفید
درباره ما | تماس با ما
تبادل لینک
تبلیغات در شاپ کار
جستجوی خودرو
اخبار خودرو
قیمت روز خودروها
نمایشگاه اتومبیل
موتورسیکلت
ثبت آگهی فروش ماشین
خرید و فروش خودرو
خرید خودروی صفر
خرید خودروی کارکرده
فروشنده هستید؟
آگهی فروش ماشین خود را به راحتی ثبت کنید
ثبت آگهی فروش خودرو
به راحتی و در کمتر از سه دقیقه آگهی فروش ماشین خود را ثبت کنید تا هزاران خریدار در روز آنرا ببینند
تعرفه ها
تعرفه های درج آگهی را اینجا ملاحظه کنید
تعرفه ی تبلیغات خاص
اگر می خواهید تبلیغ خاصی دهید، تعرفه های درج تبلیغات خاص را اینجا ملاحظه کنید
خریدار هستید؟
از روشهای مختلفی که ما برای شما فراهم کرده ایم، خودروی مورد نظر خود را به سادگی پیدا کنید
جستجوی خودرو
استانها
:: اصفهان (0)
:: اردبیل (0)
:: آذربایجان غربی (0)
بیشتر...
قیمت روز خودرو
برندهای خودرو
:: بوگاتی (0)
:: بی ام و (0)
:: بنتلی (0)
بیشتر...
خدمات خودرو
خدمات خودرویی
نمایشگاه اتومبیل
نمایندگی مجاز
اجاره خودرو
بیمه خودرو
دفتر اسناد رسمی
بیشتر...
ثبت خدمات خودرو جدید
خدمات خودرویی خود را اعم از نمایشگاه اتومبیل، تعمیرگاه، بیمه و... ثبت کنید تا هزاران نفر در روز با شما آشنا شوند
درباره خودروها
اخبار خودرو
قیمت خودرو
وبلاگ خودرو
مشخصات فنی خودروها
بررسی خودروهای سایپا
بررسی خودروهای پژو
بررسی خودروهای ام وی ام
بیشتر...
سایت خرید و فروش خودرو
ورود به سایت
:: ثبت آگهی فروش خودرو
:: جستجوی خودرو
:: اخبار روز دنیای خودرو
:: قیمت روز انواع خودرو
:: مشخصات فنی خودروها
:: ورود