در گزارش شاپ كار اعلام شد؛

نقش سفارتخانه ها در توسعه تجارت خارجی چیست؟

نقش سفارتخانه ها در توسعه تجارت خارجی چیست؟ به گزارش شاپ کار عضو اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: هم اکنون که دولت با مشکلات اقتصادی همچون تحریم و تورم مواجه می باشد یکی از دغدغه های اصلی سفارتخانخ ها باید برقرا ی توسعه روابط و تعاملات اقتصادی باشد.


عباس آرگون در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار نمود: برای رسیدن به تعالی و توسعه، توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی و کاهش وابستگی کشور به صادرات و درآمدهای نفتی مدنظر قرار گرفته است. نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه اثر تحریم های ظالمانه ضد کشور، در حوزه صادرات نفتی از سایر حوزه ها ملموس تر بود، اضافه کرد: داشتن برنامه ها و فعالیتهای مختلف همچون توسعه دیپلماسی اقتصادی برای افزایش تجارت خارجی باید در دستور کار قرار گیرد. وی افزود: بر همین مبنا نقش سفارتخانه های کشورمان در کشورهای مختلف و بازارهای منطقه ای و بین المللی در معرفی و شناساندن جامعه اقتصادی کشورمان و همینطور استفاده از این نهادها برای توسعه بیشتر صادرات و مدیریت هدفمند وارادت، بسیار حائز اهمیت می باشد چونکه دیپلماسی اقتصادی در فرایند جهانی شدن و افزایش مناسبات اقتصادی و بازرگانی بین کشورها دارای اهمیت فراوانی است. آرگون خاطرنشان کرد: معرفی ظرفیت های صادراتی کشور و نیازهای کشورهای هدف، توسعه روابط برای انتقال دانش و تکنولوژی، بررسی و شناسایی ساختار و ظرفیت های بازار کشورهای هدف و آگاهی بخشی به همه تجار و فعالان اقتصادی در توسعه تجارت و بازرگانی هم باید به صورت جد مورد توجه قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه در شرایط حاضر که دولت در حوزه اقتصادی با مشکلات مختلفی مواجه می باشد، یکی از دغدغه های اصلی سفارتخانه ها باید برقراری و توسعه روابط و تعاملات اقتصادی باشد، اظهار داشت: بررسی اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور محل مأموریت، روند عرضه و تقاضا، تحولات قیمت ها، فعالیتهای رقبا، نمایشگاه های تجاری، فعالیتهای بازاریابی و تحقیقات بازار و توسعه تجارت و صادرات خدمات فنی و مهندسی، عرضه نظرات مشورتی به فعالان اقتصادی کشور برای انعقاد قراردادهای تجاری و سرمایه گذاری یا اعطای نمایندگی فروش کالا همچون کارهایی است که بخش های اقتصادی سفارتخانه ها، می توانند انجام دهند تا علاوه افزایش جذب سرمایه گذاری های خارجی، به توسعه صنعت توریسم و توسعه برند ملی بپردازند.


منبع:

1401/04/17
20:06:39
5.0 / 5
780
تگهای خبر: بین المللی , تكنولوژی , خدمات , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
تبلیغات
آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با