رئیس انجمن فناوری چاپ ایران خبر داد:

ضرورت حركت به سمت فناوری های نو و تولید محتوی در صنعت چاپ

ضرورت حركت به سمت فناوری های نو و تولید محتوی در صنعت چاپ به گزارش شاپ كار رئیس انجمن فناوری چاپ ایران اظهار داشت: جا ماندن از قطار پرشتاب فناوری های نو و فقر تولید محتوی، همچون مشكلات اساسی صنعت چاپ و فعالان آن است.


«محمد بیطرفان» امروز (یکشنبه) در جریان پنجمین گردهمایی آنلاین نکوداشت ششمین هفته علوم و فناوری چاپ ایران اضافه کرد: بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رویکردهای کلان کشور، انجمن فناوری چاپ ایران هم به دنبال توسعه شرکت های دانش بنیان در این صنعت است.
به گفته وی، پیشرفت و تعالی در صنعت چاپ، همچون بسیاری حوزه های دیگر از مسیر فناوری اطلاعات به منظور رفع نیازهای مصرف کنندگان می گذرد و باید رویکردهای علمی و فناورانه بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرند.
بیطرفان بیان داشت: این روزها به دنبال افزایش ضریب نفوذ تکنولوژی های جدید در عرصه های مختلف، فضای کسب وکار صنعت چاپ هم گرفتار تحول شده و حوزه چاپ آنلاین بخش بالایی از سهم بازار را نصیب خود کرده است.
وی تاکیدکرد: در این پیوند باید همراه و همگام با تغیرات و تحولات فناوری حرکت نماییم تا در وهله نخست به حفظ صنعت چاپ پرداخته و در مرحله بعد آنرا توسعه دهیم.
رئیس انجمن فناوری چاپ ایران تصریح کرد: بیگانگی بخش بزرگی از فعالان صنعت چاپ با تغیرات فناورانه که در کشور مشاهده می شود، پیش زمینه فرهنگی دارد، چونکه ایرانیان هر گونه تغییر را به سختی می پذیرند.
وی افزود: بخشی از مشکلات صنعت چاپ هم به فقر تولید محتوی باز می گردد و همین مبحث سبب شده تا مسئولان هم اطلاعات به روزی از این صنعت نداشته باشند.
در این وبینار، «امیر سرتیپ زاده» فعال حوزه استارتاپ ها اضافه کرد: تولید محتوای مناسب برای هر مجموعه ای هزینه بر است و اگر تولید مناسبی اتفاق نیفتد از مخاطبان آن حوزه کم می شود.
به گفته وی، در صنعت چاپ در سال های گذشته محتوای مناسبی تولید نشده و این نقیصه باید جبران شود، در این حوزه واحدهای صنفی باید محتوای مناسب تبلیغاتی و آموزشی تولید تا علاقه مندان بیشتری را جلب و جذب کنند.
سرتیپ زاده، همینطور خواهان کاسته شدن از وابستگی های دولتی در این صنعت شد و اضافه کرد: اگر خواستار رشد این صنعت هستیم، باید این وابستگی ها کاهش پیدا کند.
«علی طاهریان»، دیگر فعال صنعت چاپ حاضر در این وبینار بود که اظهار داشت: صنعت چاپ در کشورمان سنتی باقی مانده و هر چند دانشگاه های گوناگونی در کشور به تدریس و تربیت دانشجو در این عرصه مشغولند، اما در زمان ورود به بازار کار با مشکلات مختلفی مواجه می شوند.
وی تاکیدکرد: صنعت چاپ باید در بازاریابی های دیجیتال حضور پر رنگ تری داشته باشد و در این حوزه استفاده از فضای مجانی شبکه های اجتماعی که میلیون ها کاربر را در سطح جهان به خود جذب کرده اند، کارگشا خواهد بود.
طاهریان یادآورشد: صنعت چاپ هیچ وقت نتوانسته آن طور که باید از فضای تبلیغاتی و مجازی استفاده نماید و همین مسئله فرهنگ سازی در زمینه بازاریابی های نوین را لازم می سازد.
«محمد طائل»، مدرس حوزه چاپ اسکناس و چاپ های امنیتی هم در این سمینار آنلاین اظهار داشت: گام هایی که تابحال در صنعت چاپ برداشته شده، ما را از اهداف دور کرده و باید به سمت کسب وکارهای نوین حرکت نماییم.
وی بیان داشت: در این حوزه، بهینه سازی صنعت، توسعه شرکت های دانش بنیان و افزایش استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی، سفارش و تاکید می شود.
طائل تصریح کرد: سرمایه های سرگردان زیادی در سطح جامعه وجود دارد که جلب و جذب آنها به سمت صنعت چاپ، می تواند در توسعه این صنعت موثر بیفتد.
به گزارش شاپ کار به نقل از ایرنا و به اعتقاد مسئولان، یکی از اشکالات بزرگ صنعت چاپ کشور، برخوردار نبودن از دانش روز، همینطور ضعف فناوری و صادرات است.
به گفته فعالان صنعت چاپ و بسته بندی، این صنعت وابستگی بیشتر از ۸۵ درصدی در تأمین مواد اولیه، ملزومات و ماشین آلات خود دارد و عمده مواد اولیه نظیر مرکب، حلال ها، ماشین آلات چاپ و قطعات آن وارداتی بوده و از کشورهایی مانند چین، ژاپن، آلمان، سوئد، سوئیس و ایتالیا وارد می شود.
به گفته کارشناسان، این صنعت با گردش مالی بیشتر از یک هزار میلیارد دلاری در سطح جهان، در جایگاه بالاتری از صنایعی مانند خودروسازی و گردشگری قرار دارد و در کشورمان بنا به آمار انتشار یافته بورس، در جایگاه هفتم قرار گرفته است.


1399/06/16
22:59:30
5.0 / 5
1329
تگهای خبر: آنلاین , امنیت , بورس , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
تبلیغات
آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با