در گزارش شاپ كار مطرح شد؛

ضرورت مداخله بخش خصوصی در تصمیم گیری ها

ضرورت مداخله بخش خصوصی در تصمیم گیری ها به گزارش شاپ کار رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی اظهار داشت: در صورتیکه زمینه مداخله بخش خصوصی با حمایت دولت در تصمیم گیری ها فراهم گردد دیگر نمی توان اظهار داشت که دولت به تنهایی تصمیم گیری کرده است.



بابک عابدین در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت صنعت چاپ اظهار نمود: دولت باید امکاناتی را برای حضور و مداخله بخش خصوصی در تصمیم گیری ها ایجاد نماید تا موانع و معضلات این حوزه را بتوان با سرعت و دقت مرتفع و از ایجاد موانع جدید پیشگیری کرد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران خاطرنشان کرد: در صورتیکه زمینه مداخله بخش خصوصی با حمایت دولت در تصمیم گیری ها فراهم گردد دیگر نمی توان اظهار داشت که دولت به تنهایی تصمیم گیری کرده است و بنده هم در بروز این مشکلات دخیل نیستم.
عابدین در پاسخ به سوالی در خصوص این که جهت همکاری تجاری میان ایران و کشورهای همسایه نظیر ارمنستان، عراق، افغانستان، پاکستان و امارات چه برنامه هایی طرح ریزی شود تا با گسترش این فرصت های تجاری صادرات کشورمان توسعه یابد، اظهار داشت: امروز با شرایط اقتصادی سختی مواجه ایم و کشورمان به نحوی در شرایط جنگ اقتصادی قرار گرفته که خیلی از راه ها برای حضور بین المللی ما ناهموار شده است.
وی ضمن اشاره به این که مهم ترین مسئله و مشکل در بخش اقتصادی به حوزه مالی مربوط می شود، افزود: در حوزه مالی برای ایران محدودیت هایی را به وجود می آورند و فعالیت شرکتهای ما را دشوار می کنند. از این جهت مثلا باز کردن حساب های بانکی در کشورهای مختلف برای فعالیت اقتصادی ایرانی ها هم با سختی هایی مواجه می باشد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران با اشاره به اینکه در جهت توسعه صادرات و فعالیتهای اقتصادی برون مرزی باید شرایط خاصی ایجاد شود، افزود: شرایط حضور فیزیکی در نمایشگاه های بین المللی بعنوان هیأت های تجاری برای تحقیق بازار و انتقال دانش برای توسعه فعالیتهای کاری شکل بگیرد. بر همین مبنا باید سرمایه گذاری های گسترده ای داشته باشیم و یا این که از نیازهای بازارهای تجاری و بین المللی در سطح منطقه و جهان اطلاع داشته باشیم.
وی ضمن اشاره به این که تولیدات داخلی ما متناسب با استانداردهای ایران است، تصریح کرد: تولیدات مورد تقاضای کشورهای هدف استانداردهای همان کشورها یا استانداردهای جهانی را طلب می کند. برای مثال در زمینه تولید سازگار با محیط زیست، تولید استانداردهای سلامت، تولید عدم انتقال آلاینده های فرار یا میکروبی به محصولات مختلف غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و استانداردهای فنی و مهندسی و مسائلی نظیر کم مصرف در انرژی نیازمند اجرای استانداردهای جهانی هستیم.
عابدین با تکیه بر این که باید از استانداردهای جهانی برای تولید محصول اطلاع داشته باشیم، تا محصولاتمان در جامعه بین المللی مورد تأیید و فروش قرار بگیرد، اضافه کرد: برای مثال درباره محصولات دارویی باید بدانیم جی ام پی های دارویی مورد تقاضای بازار هدف ما در کشورهای مختلف چیست. امکان دارد گفته شود در عراق یا افغانستان چنین استانداردهایی را ندارند. اما رقبای اروپایی و غربی ما آن استانداردها را برای این کشورها اجرا می کنند. کشورهای رقیب در مجامع تصمیم گیرنده در آن کشورهای هدف نفوذ می کنند و استانداردهایی را عرضه می دهند و مثلا می گویند استانداردهای دارویی باید به این شکل باشد.
وی افزود: اگر داروی ایران هم به آن کشور هدف برود و این استانداردها در زمینه بسته بندی، تولید و شرایط دیگر اجرا نشده باشد حتی از وزارت بهداشت عراق برگشت می خورد. چون رقیب هزینه کرده و به جهت اینکه محصولش در آنجا به فروش برود می گوید ایران استانداردهای جهانی را رعایت نکرده است. کشور هدف هم به ما می گوید محصولات شما فاقد این استانداردهای جهانی است.


منبع:

1401/04/21
23:39:19
5.0 / 5
944
تگهای خبر: استاندارد , بین المللی , سرعت , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
تبلیغات
آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با