بوگاتی ویرون SS اتوآرت بخریم یا SS مینیچمپس؟!

بوگاتی ویرون SS اتوآرت بخریم یا SS مینیچمپس؟! به گزارش شاپ کار همیشه یکی از مهم‌ترین دلایل روی آوردن به ماکت‌بازی را، کمبود بودجه برای خرید نمونه واقعی از یک خودرو دانسته‌ایم و این موضوع زمانی منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد که پای یک سوپر اسپرت در میان باشد. اگرچه در دنیای واقعی، سوپراسپرت‌ها را به‌خاطر طراحی‌های بسیار خیره‌کننده و قابلیت‌های فنی سرسام‌آور می‌ستاییم، اما با ورود این اعجوبه‌ها به دنیای مقیاس‌ها، چیزی به جر همان استایل و شمایل باقی نخواهد ماند.


گاراژی را مملو از سوپراسپرت‌های V12 سفیدرنگ تصور کنید؛ بدون شک برای داشتن چنین صحنه‌ای در زندگی روزمره‌تان، به میلیون‌ها دلار سرمایه نیازمندید؛ اما حتی همین الان هم با هزینه‌ای بسیار بسیار کمتر، می‌توانید صاحب چنین ست زیبایی، در مقیاس کوچک‌تر شوید. در این میان، حتی تفکر به تملک یک دستگاه بوگاتی ویرون افسانه‌ای نیز بسیار خرسند‌کننده و مهیج به‌نظر می‌رسد؛ اما حتی اگر توانایی پرداخت قیمت میلیون دلاری آن را داشته باشید، برای رزرو یکی از نمونه‌های تیراژ محدود این خودرو باید بسیار خوش‌شانس باشید و این موضوع در مورد خرید یک دستگاه از ویرون SS سخت‌تر نیز خواهد شد.

 ویرون در دنیای مقیاس‌ها 
یکی از مهم‌ترین عوامل بالا‌بودن قیمت مدل‌های دایکست و رزین، نسبت به نمونه‌های بی‌کیفیت ساخته‌شده توسط کمپانی‌های اسباب‌بازی، هزینه‌های اخذ لیسانس تولید ماکت یک خودرو است. به این صورت که هر کمپانی مدل‌سازی با هزینه مبلغی می‌بایست امتیاز تولید یک خودرو را از خودروساز مادر خریداری کند. به موجب قرارداد معقود بین ماکت‌ساز و خودروساز، امتیاز تولید ماکت یک خودرو برای مدت خاصی به کمپانی سازنده واگذار می‌شود و ماکت‌سازان دیگر می‌بایست امتیاز تولید مدل مشابه را از ماکت‌سازی که امتیاز اصلی تولید را بر عهده دارد، خریداری کنند. به همین خاطر تولید بسیاری از مدل‌های سوپراسپرت و گران‌قیمت کمی گران‌تر از مدل‌های مشابه مردمی‌تر تمام می‌شود. برای مثال، در حال حاضر امتیاز اصلی تولید ماکت‌های مدرن کمپانی بوگاتی به دست گروه MR Collection است و مدل‌های وینتیج نیز به CMC سپرده شده‌اند و کمپانی‌های دیگری همچون اتوآرت و مینیچمپس می‌بایست اجازه تولید ماکت‌های این مدل‌ساز را از مالکین اصلی لایسنس‌ها دریافت کنند. 

 اتوآرت 
تا‌کنون مدل‌های مختلف این خودروی محبوب توسط اتوآرت به تولید رسیده که اکثرا به مرحله پایان تولید و Sold out رسیده‌اند. نمونه ShowCar این خودو در 3 رنگ طوسی، زرد و آبی، هرکدام با تیراژ محدود 6000 تایی و بدون تولید مجدد روی خط تولید اتوآرت رفتند که این روزها، مدل زرد‌رنگ این نمونه از دیگر رنگ‌ها، قیمت بالاتری دارد. پس از تولید این نمونه، ویرون تولیدی (Production) در رنگ‌های آبی/مشکی، مشکی/قرمز و شیری/آبی د‌ر 2 مرحله 6000 تایی (با جزئیات مشابه) به تولید رسیدند که البته این سری از تولیدات، شامل ساخت نمونه 1:43 و همچنین 1:12 ویرون 16.4 در تیراژ محدود 6000 تایی نیز می‌شدند. یک سال پس از پایان تولید این محصول در کمپانی اتوآرت، ویرن Sang Noir که بسیاری از مدل‌دوستان در انتظارش نشسته بودند، روی وب‌سایت اتوآرت پدیدار شد و با ارائه تصاویری از نمونه 
Pre-Production (پروتوتایپ-پیش از تولید) در مرحله Coming Soon قرار گرفت. اما نکته جالب اینجاست که این نسخه از ویرون اتوآرت برای مدت 1.5 سال در همین مرحله قرار گرفت و تولید نشد. تا اینکه تقریبا 9 ماه پیش، خبر تولید این مدل همراه با نمونه‌های دیگری همچون پور سانگ و سریع‌ترین ویرون جهان، یعنی SS روی وب‌سایت این ماکت‌ساز قرار گرفت. برای خرید ویرون سوپر اسپرت اتوآرت در مقیاس 1:18، چهار گزینه پیش رو دارید؛ نخستین مورد، نمونه اصلی رکورد‌شکن در رنگ مشکی/نارنجی با تیراژ محدود 1000 عدد (نسخه WRE) و البته نمونه مشابه که با عنوان ویرون SS تولیدی شناخته می‌شود و در تیراژ 6000 تایی ساخته می‌شود. تفاوت این دو ویرون تنها در کمربند 3نقطه‌ای نارنجی رنگ و امضای راننده مخصوص بوگاتی در نمونه 1000تایی است. به غیر از این، ویرون SS در 3 رنگ دیگر آبی تیره، مشکی کربنی و آبی تیره/سیلور در همان تیراژ 6000 تایی ساخته می‌شود.

 مینیچمپس 
اما در دنیای ژرمن‌ها، ماکت ویرون داستانی دیگر دارد. این کمپانی نیز تقریبا همزمان با اتوآرت به سراغ ویرون رفت تا سوپر بوگاتی افسانه‌ای را در دو مقیاس 1:18 و 1:43 به صورت Die-Cast به تولید رساند. گرچه که این مدل از همان ابتدا نیز از رقیب آمریکایی‌تبارش – اتوآرت- بسیار بی‌کیفیت‌تر ساخته می‌شد اما، قیمت بالاتری داشت. شاید همین موضوع، دلیلی بر عدم استقبال ماکت‌بازان از مدل مذکور بود. اما تقریبا 6 ماه پس از معرفی این نسخه توسط کمپانی بوگاتی، نخستین خبر از تولید ماکت این خودرو، بدون تصویر روی وب‌سایت مینیچمپس قرار گرفت. اما جالب اینجاست که این مدل تا یک سال و چند ماه بدون تصویر و در حالت Coming Soon باقی ماند تا اینکه تقریبا یک سال و نیم پیش، به صورت رسمی معرفی شد و حال، یک سالی است که با قیمت گزاف یک‌میلیون تومانی به بازار ایران راه پیدا کرده است. البته لازم به ذکر است که این خودرو در 2 رنگ مشکی/ نارنجی و مشکی کامل با رینگ‌های نارنجی توسط این ماکت‌ساز و در مقیاس 1:18 تولید شده و هم‌اکنون نمونه مشکی/ سیلور نیز در مرحله Coming Soon قرار دارد. در ادامه با ارائه تصاویری، به مقایسه ویرون‌های SS اتوآرت و مینیچمپس خواهیم پرداخت.

1393/05/10
03:46:39
5.0 / 5
274
تگهای خبر: بوگاتی , اسپرت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
تبلیغات
قیمت روز خودروها آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با