پیشرانه خودرو یک موتور 3.0 لیتری توربوشارژر دوقلو شش سیلندر V شکل TDI است که به یک توربوشارژر مکمل الکتریکی مجهز شده که توسط یک باطری لیتیوم-یونی کوچک و جمع و جور 48 واتی تغذیه میشود که از طریق یک مبدل DC به برق 12 ولت باطری جهت شارژ مجدد متصل میشود که با بهکار افتادن موتور الکتریکی محرک کمپرسور توربوشارژر، نیرویی مضا عف بر نیروی گازهای خروجی حاصل از احتراق برابر با 2.4 بار تولید شده و در چند صدم ثانیه شتابی بالا به کمپرسور وارد کرده و چرخ کمپرسور را با سرعت بیش از هفتاد هزار دور بر دقیقه میچرخاند که در این صورت تاخیر در عملکرد توربوشارژر جبران شده و نتیجه حیرت انگیز شتاب صفر تا صد 4 ثانیهای و حداکثر سرعت 280 کیلومتر بر ساعت به واسطه قدرت تولید شده 385 اسببخار و گشتاور 750 نیوتنمتر در دور موتور 1250 دور بر دقیقه، بدست میآید و این در حالی است که خودرو با طی کردن مسافت 100 کیلومتر تنها 5.3 لیتر سوخت مصرف میکند.
بدون شک نوآوری توربوشارژر الکتریکی در پیشرانه خودرو، ایده خوب و جالبی است که نه تنها رسیدن به دور بالاتر را برای کمپرسور و توربین برای افزایش قدرت بیشتر، سهولت میبخشد، بلکه به خروج بهتر گازها و بهکارگیری بهتر پتانسیل موتور نیز کمک میکند، اما باید این را هم در نظر گرفت که برای تولید نیروی بیشتر، نیرویی از موتور دریافت میکند و در قبال بهکارگیری این سیستم در موتور هم متقابلاً قیمت نهایی خودرو را افزایش میدهد.