لزوم نظارت سازمان امور مالیاتی بر دلالان

لزوم نظارت سازمان امور مالیاتی بر دلالان به گزارش شاپ کار، به نقل از میزان بعد از تکلیف وزارت صنعت معدن و تجارت به خودروسازان مبنی بر تحویل خودرو با قیمت‌های قدیم به مشتریان و تحمیل ضرری حدود ۱۱ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان حالا لازم است سازمان‌های نظارتی از جمله مالیاتی‌ها افرادی که چندین خودرو ثبت نام کرده اند را شناسایی نماید.


با گذشت کمتر از یک هفته از اعلام دستور وزیر صنعت به خودروسازان مبنی بر تحویل خودرو‌های ثبت نامی تا موعد 30 دی ماه 97 با احتساب قیمت‌های قدیم به مشتریان، حالا خودروسازان برنامه‌های زمان بندی شده خود را با توجه به میزان تولید به ترتیب به مشتریان اعلام می‌کنند.
 
این تصمیم گرچه ضرری بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان به خودروسازان اضافه کرد، اما حداقل برای تکریم مشتریان و جبران ضرر آن‌ها در نوسانات نرخ ارز و ... به کام مشتریان خوش نشست.
 
اما در این بین یک موضوع بسیار مهم کمتر به چشم آمد و آن برخی از به ظاهر مصرف کنندگانی هستند که تعداد زیادی خودرو خریداری کرده و دقیقا به مانند همان فلسفه هدفمند کردن یارانه‌ها و رسیدن این مبلغ یارانه به جای مصرف کنندگان بالا در صنعت و بخش‌های دیگر به دست خود مردم رسید، باید در این حوزه هم رفتار مشابهی اتخاذ شود تا سرمایه‌های ملی در این حوزه هم درست تخصیص داده شود.
 
برای مثال اکنون خودروسازان با تعدادی مشتری مواجه هستند که حتی بیش از 100 دستگاه خودرو ثبت نام کرده و در طرح‌های مختلف که البته به اشتباه در گذشته توسط خودروسازان انجام می‌گرفت، حالا هم سود مشارکت، جریمه تاخیر و حتی خودرو می‌خواهند.
 
این موضوع مهم و البته تصمیم وزارت صنعت که اینبار تمام قد کنار مشتریان خودروسازان قرار گرفته باید توسط نهاد‌های نظارتی همانند سازمان امور مالیاتی، سازمان حمایت و ... مورد بررسی جدی قرار گیرد تا سرمایه‌های ملی ناخواسته به سمت دلال بازی در خودرو سوق داده نشود.
 
سازمان حمایت می‌تواند با در اختیار گرفتن لیست این مشتریان از یک سو روش‌هایی اتخاذ کند که هم ضرر خودروسازان به حداقل برسد و هم از سوی دیگر زمینه برای بدعت جدید در دلال بازی خودرو و پایمال شدن حق مصرف کننده‌های واقعی ایجاد نشود.
 
از طرفی سازمان امور مالیاتی هم می‌تواند با یک حرکت موثر در این حوزه هم درآمد‌های مالیاتی خود را با شناسایی و محاسبه این چنین مشتریانی بالا ببرد و هم عدالت اجتماعی را در برخورداری مساوی مشتریان از این تصمیم و تکریم وزارت صنعت و خودروسازان از مشتریان به نحو احسنت فراهم کند.
 
انتظار می‌رود با ورود نهاد‌های نظارتی سو استفاده کنندگان از شرایط فعلی تحریم که برخی از آن‌ها حتی با تشکیل گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برخی دیگر‌از مشتریان را برای رسیدن به اهداف و سود کلان خود تحریک و به تشکیل تجمعات مختلف در خودروسازی‌ها و وزارت صنایع دعوت می‌کنند برخورد جدی صورت گیرد.
1397/11/12
23:55:41
5.0 / 5
44
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
تبلیغات
قیمت روز خودروها آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با
دوستان شاپکار: آتلیه عروس , آموزش وردپرس , آموزشگاه خیاطی , اجاره اپارتمان مبله در تهران , ام دی اف فرامید , امدادخودرو،شماره امداد خودرو،تلفن امداد خودرو،امدادیار،امداد , بهترین آموزشگاه زبان تهران , تاج گل , چت روم , چت روم , چت روم ، قشم چت , خرید بلیط هواپیما , خرید تیشرت بدنسازی ،خرید تیشرت،خرید تیشرت ورزشی،خرید لباس ورزشی , خرید فیلتر شکن , خرید و فروش خودرو , دانلود آهنگ ایرانی , رزرو هتل خارجی , سم ساس قوی ، از بین بردن تخم ساس ، کشتن ساس تضمینی , صندلي تالار صندلي تالاري صندلي شيواري صندلي رستوران مبل تالار , صندلی تالار صندلی تالاری صندلی شیواری مبل استیل تالار , صندلی تالار صندلی تالاری صندلی شیواری مبل استیل تالار صندلی , صندلی تالار-صندلی تالاری-صندلی شیواری-مبل تالار-میزوصندلی تالار , طراحی سایت , فروش اقساطی خودرو , فروشگاه اینترنتی مجنونی , فیش حج , فیش حج , فیش حج , لیس گپ , نقاشی ساختمان، نقاشی ساختمان در تهران ، کرج ، اندیشه ,