در حالحاضر کیفیت و فناوری پراید و
پژو مربوط به 30 سال قبل است و باید خودروهای روزآمد و در توان مالی طبقات متوسط در دسترس مردم قرار گیرد. در این شرایط رویه قیمتگذاری
خودرو در ایران موردتوجه قرار میگیرد. به طور کلی نظام قیمتگذاری
خودرو در کشور نابسامان و دردسرساز است و خودروسازان همواره دلیل درخواست افزایش
قیمت خودرو را نوسان در
قیمت مواد اولیه و هزینههای سربار تولید اعلام کردهاند که این مسئله به معضل بزرگی برای قیمتگذاری
خودرو تبدیل شده است و بهنظر میرسد چاره پایان دادن به اختلافهای قیمتی بین خودروسازان و متولیان
خودرو در اصلاح ساختار و خطوط تولید شرکتهای خودروساز خلاصه میشود. خودروسازان داخلی موظف به عرضه خودروهای روزآمد در ردههای قیمتی زیر 30 میلیون تومان، بین 50 تا 100 میلیون تومان و 100 میلیون تومان و به بالا هستند، همانطور که کشورهای توسعه یافته برای همه طبقات درآمدی خودروهای روزآمد و باکیفیت تولید میکنند. بنابراین لازم است خودروسازان داخلی نیز به این سمت حرکت کرده و تولید این خودروها را در دستور کار خود قرار دهند.
حمیدرضا فولادگر - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی