کم و زماندار شدن تابلوهای پارک مطلقا ممنوع و حمل با جرثقیل

کم و زماندار شدن تابلوهای پارک مطلقا ممنوع و حمل با جرثقیل شاپ کار: کاهش تابلوهای پارک ممنوع و حمل با جرثقیل، پلیس نباید منابع درآمد دیگران باشد، اعلام اولویتهای پلیس برای برخورد با موتورسوران متخلف، راه اندازی حلقه اضطرار در مواقع آلودگی هوا، ناکارآمدی اجرای طرح زوج و فرد سراسری همزمان با آلودگی هوا و پیش بینی رئیس پلیس راهور از افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال مهمترین سخنان سردار مومنی در جمع کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی است.


سردار اسکندر مومنی روز شنبه در جمع کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی تهران اظهار داشت: در وقت انتقال خودروهای متخلف به پارکینگ قانون شفاف است و افراد فقط مجاز هستند با دستور کتبی افسر پلیس خودروهای متخلف را به پارکینگ منتقل کنند. جرثقیل دار اجازه ندارد بدون دستور کتبی خودرو را به پارکینگ منتقل کند. اگر جرثقیل داری خودسرانه اقدام به انتقال خودرو کرد علاوه بر این که پلیس این موضوع را پیگیری می کند مردم هم حق شکایت و پیگیری قضائی دارند.

وی ادامه داد: مامور پلیس موظف است در هر مرحله ای از انتقال، هنگامی که مالک در محل حاضر شد با صدور قبض جریمه خودرو را تحویل صاحبش دهد. هدف پلیس بردن خودروها به پارکینگ نیست.

راه اندازی سیستم های اطلاع رسانی به مالکان خودروها

مومنی با بیان این که سیستم اطلاع رسانی به مالکان در صورت انتقال خودرو به پارکینگ راه اندازی شده است، تاکید کرد: هر خودرویی که به پارکینگ منتقل شود با استفاده از سیستم پیامکی موضوع به اطلاع مالک می رسد، این در حالی است که افرادی که آدرس و یا شماره تلفن شان تغییر کرده است باید نسبت به تغییر آدرس اقدام کنند به همین دلیل و به منظور کار برای هموطنان افراد می توانند در سایت راهور 120 اطلاعاتشان را تصحیح کنند.

پلیس نباید ابزار درآمد دیگران باشد

رئیس پلیس راهور با اشاره به این که توقف در مکانهایی که پارکومتر و پارکبان وجود دارد در نیم ساعت اول مجانی است اظهار داشت: در هر مکانی که امکان تشخیص مشخص شده باشد پس از نیم ساعت اعمال قانون انجام می شود اما اگر در مکانی این سیستم مشخص نشده باشد مامور پلیس حق اعمال قانون ندارد. پلیس راهور نباید ابزار درآمد برای دیگران باشد و این در حالی است که حقوق شهروندی باید به دقت از سوی ماموران رعایت شود.

4 اولویت پلیس در برخورد با موتورسواران متخلف

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مخالفت نداریم که فردی از طریق موتورسیکلت درآمد داشته باشد افزود: مردم در کشور از موتورسیکلت برای کسب درآمد یا تردد استفاده می کنند و سختگیری های پلیس در این حوزه برای حفظ سلامتی و رعایت حقوق شهروندی است. پلیس با 4 تخلف عدم استفاده از کلاه ایمنی، عبور از چراغ قرمز، حرکت در مسیر خلاف جهت و پیاده رو بدون اغماض برخورد می کند. متاسفانه 23 درصد کشته های حوادث ترافیکی را راکبان موتورسیکلت ها تشکیل می دهند.

وی بر لزوم استفاده از سیستم های هوشمند تاکید کرد و گفت: استفاده از تجهیزات نوین باعث می شود تا سرعت، دقت و صحت عمل پلیس افزایش یابد ضمن این که ضریب خطاها و تنش ها کاهش می یابد. در چند سال گذشته بیش از هزار پلیس محدوده ترک ترافیک را کنترل می کردند که در حال حاضر هیچ ماموری به منظور کنترل در این محدوده حضور ندارد. مکانیزه کردن کنترل محدوده زوج و فرد نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

زمستان امسال باز هم آلودگی هوا داریم/ هیچ اتفاقی برای کاهش آلودگی نیفتاده است

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه هیچ اتفاقی برای کاهش آلودگی هوا در پایتخت رخ نداده است افزود: زمستان امسال نیز شاهد آلودگی، افزایش آلاینده ها در پایتخت خواهیم بود. راه اصلی کاهش آلودگی از بین بردن منشاء آلودگی ها است.

انتقاد رئیس پلیس راهور از سازمان محیط زیست

سردار مومنی با اعلام اینکه هیچ اتفاق جدیدی در حوزه استاندارد خودروها نیفتاده است افزود: از سازمان محیط زیست انتظارات بیشتری داریم چرا که استاندارد یورو 2 تا پایان امسال تمدید شده است. بر اساس قانون در سال 89 خودروها باید استاندارد یورو 3 و در سال 90 نیز استاندارد یورو 4 را کسب می کردند. از سازمان محیط زیست انتظار بیشتری داشتیم.

اجرای طرح زوج و فرد سراسری در مواقع آلودگی هوا موثر نیست

وی با بیان این که اجرای طرح زوج و فرد سراسری در مواقع آلودگی هوا عملی و موثر ینست تاکید کرد: هنگامی که برای اجرای این طرح تفاوتی را میان خودروها قائل نمی شویم ممکن است خودرویی بدون کاتالیست، کنیستر و دودزا بتوان وارد محدوده شود ولی خودرویی با استاندارد یورو 6 نتواند وارد محدوده شود. اگر بتوانیم خودروهای فرسوده بدون کنیستر و دودزا را کنترل کنیم اثربخشی طرح بیشتر می شود.

راه اندازی حلقه اضطرار در زمان آلودگی هوا

رئیس پلیس راهور با اعلام این که به جای دعا کردن برای وزش باد و بارش باران در مواقع آلودگی باید علاوه بر حلقه طرح ترافیک و زوج و فرد حلقه سوم با نام اضطرار به منظور کنترل هوشمند تشکیل شود، افزود: امروز پلیس هوشمندترین و قویترین بانک اطلاعاتی خودروها را با توجه به پلاک ملی در اختیار دارد که می تواند بلافاصله با استفاده از این سیستم تصمیم بگیرد که خودرویی که دودزا است وارد محدوده اضطرار نشود یا این که خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزای دستگاه های دولتی نیز نمی توانند تردد کنند.

محدودیتها باید کاهش یابد

وی با اعلام این که باید تلاش کنمیم محدودیت و اعمال قانون به حداقل برسد افزود: نباید شاهد این باشیم که با قوانین جدید محدودیت ها نیز بیشتر شود. شهر جای زندگی است و این که هر روز محدودیت برای شهروندان اعمال کنیم صحیح نیست.

کاهش تابلوهای حمل با جرثقیل و مناطق پارک ممنوع در پایتخت

سردار مومنی از بازنگری تابلوهای حمل با جرثقیل خبر داد و افزود: این تابلوها باید در سطح شهر به حداقل ممکن برسند و فقط در جاهایی که نیاز است این تابلوها نصب شود. این در حالی است که تابلوهای حمل با جرثقیلی که در مناطق مورد نیاز نصب می شوند باید به صورت ساعتی باشد و تنها در زمانی های که امکان توقف نیست خودروها نتوانند توقف کنند.

وی با اشاره به اینکه عبور و مرور در اطراف مساجد باید تسهیل شود افزود: نیروهای پلیس باید در اطراف مساجد یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از نماز محدودیتی را اعمال نکنند.

رئیس پلیس راهور در جمع خبرنگاران نیز در مورد اقدامات پلیس در شبهای احیا گفت: در این شبها پلیس با حضور فیزیکی در اطراف مساجد و اماکن مذهبی عبور و مرور شهروندان را تسهیل منی کند.

وی در مورد کاهش سرعت در بزرگراهها نیز گفت: اواخر سال گذشته رویکرد ما کاش سرعت بود و این موضع در درون و برون شهرها تفاوتی ندارد. در اماکنی که حجم تردد زیاد است سرعت باید کاهش یابد.

مومنی در مورد تخلفات در ماه مبارک رمضان نیز گفت: خوشبختانه تصادفات و تلفات در ماه مبارک رمضان کاهش چشمگیری یافته است.

1393/04/21
12:15:50
0.0 / 5
378
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
تبلیغات
قیمت روز خودروها آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با