تویوتا قرار است که مدل FCV خود را سال بعد در ایالات متحده عرضه کند اما ساختار فعلی محصول خود با یکی از این قانونها جور در نمیآید. به همین خاطر تویوتا از این موسسه ایمنی درخواست کرده که به مدت دو سال، مدل FCV را استثنا قائل شود و اجازه عرضه آن به بازار را بدهد.
طبق ماده شماره 305 قوانین این موسسه، خودروسازان باید قطعات با ولتاژ بالا EV را ایزوله کنند تا در صورت تصادف یا برخورد سنگین و جرقه زدن، کمترین خسارت و صدمه ممکن به سرنشینان وارد شود.
ظاهرا مدل FCV نمیتواند چنین قانونی را اجرا کند و برای بازسازی دوباره خودرو نیاز به هزینه و البته زمان دارد.
اکنون این خودروساز از NHTSA میخواهد که مدل FCV را به مدت دو سال از قانون شماره 305 عفو کند تا تویوتا بتواند فروش آن را آغاز کند و در این دو سال، به فکر راه چاره باشد.
تویوتا قصد دارد که از پاییز امسال، سالانه 2500 دستگاه بفروشد. ژاپن اولین مقصد این مدل با قیمت 7 میلیون ین (69 هزار دلار) است.
NHTSA در حال بررسی درخواست این خودروساز است و با توجه به اینکه FCV تمام شرایط دیگر را دارد، شاید جواب مثبت به درخواست آنها خیلی هم ناممکن نباشد. NHTSA در صورت قبول این درخواست از تویوتا میخواهد که مواد باکیفیت و مستحکم دیگری هم در خودرو استفاده کند تا در صورت تصادف یا آتشسوزی، سرنشینان کمترین صدمه ممکن را ببینند.