خودروهای برقی وهیبریدی

وام و برق رایگان برای موتورسیکلت‌های برقی

وام و برق رایگان برای موتورسیکلت‌های برقی شاپ کار: آخرین وضعیت کمکهای مالی وزات نفت به توسعه حمل و نقل عمومی، اهدای وام و برق رایگان به موتورسیکلتهای برقی، مشکلات دریافت فایناس، وعده افزایش استقبال شهروندان از تونل امیر کبیر با اجرای فاز دوم و ... از مهم ترین محور های گفتگوی خبرگزاری مهر با سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بود.


سید جعفر تشکری هاشمی  معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در مورد آخرین وضعیت کمک وزارت نفت به توسعه حمل و نقل عمومی گفت: در این خصوص جلسات متعددی با وزارت نفت داشتیم و وزیر نفت و شهردار تهران خود به موضوع ورود داشته اند. براساس بند ق تبصره 2 بودجه سال 93 فرصتی استثنایی به وجود آمده که باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.
جزییات جلسه شهردار تهران با زنگنه / وزارت نفت در بازپرداخت فایناس ها  کمک کند
وی با بیان اینکه اعتقاد همه مدیران در وزارت نفت بر این است که کمک های لازم به بخش حمل و نقل عمومی صورت گیرد گفت: آخرین جلسه با وزارت نفت اخیرا برگزار شد و طرح توجیهی خود را ارایه کردیم که کلیات آن مورد نظر و موافقت مسئولان این وزارتخانه بود. در نهایت مقرر شد روش اجرایی را براساس مدل مورد نظرآنها  آماده کنیم و ظرف یکماه به وزیر نفت ارایه دهیم.
تشکری هاشمی تصریح کرد: پیشنهاد مطرح شده در مورد نحوه کمک وزارت نفت به توسعه حمل و نقل عمومی اینگونه بود که به میزان صرفه جویی هایی که بر اثر مصرف سوخت صورت می گیرد به مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی کمک شود. شاید برخی از شهرها و استانها به دلیل بهره مندی کم از بودجه بخواهند ابتدا منابع مالی را دریافت کنند و بعد نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی اقدام کنند اما حاضریم متناسب با ظرفیتی که در مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی وجود دارد و همچنین مصرف سوختی که از تبدیل موتورسیکلتهای معمولی به موتورسیکلت های برقی  ایجاد می شود از کمک های وزارت نفت بهره مند شویم. حتی راهکاری وجود دارد که وزارت نفت به میزانی که تعهد می کند به حوزه حمل و نقل عمومی کمک کند و بازپرداخت فاینانس ها را بر عهده بگیرد که این موضوع تقریبا در مراحل اولیه مورد موافقت قرار گرفته و باید میزان کمک های وزارت نفت به حوزه حمل و نقل عمومی مشخص شود.
اهدای وام و برق رایگان برای موتورسیکلتهای برقی
معاون شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه موتورسیکلتهای برقی از سوخت پاک بهره مند هستند و مصرف انرژی بسیار کمی دارند به عنوان راهکاری مهم برای کاهش مصرف سوخت و حفظ محیط زیست، جایگزینی این موتورسیکلتها به جای موتورهای بنزین سوز باید با جدیت دنبال شود که در این میان نیز وزارت نفت می تواند کمک هایی را داشته باشد. هر آنچه با ورود موتورسیکلتهای برقی در مصرف سوخت صرفه جویی صورت گیرد می تواند به عنوان کمک هزینه خرید موتور سیکلتهای برقی به مالکان پرداخت شود. به طور مثال مقرر شود کسانی که موتورسیکلت برقی خریداری کنند، بخشی از بازگشت اقساط وام اهدایی به آنها توسط وزارت نفت پرداخت شود.
وی ادامه داد: موتورسیکلتهایی که بخواهند در شهر تهران تردد کنند باید ویژگی ای خاصی داشته باشند؛ به طور مثال در معابر شیب دار شهر با مشکل مواجه نشوند، از این رو جلساتی را با سازندگان موتورسیکلت داشتیم و معیارهای مورد نظر را به آنها اعلام کردیم. در نهایت هر موتورسیکلتی که همه استاندارد ها را دارا باشد و مقررات کشور در ساخت آن رعایت شده باشد می تواند وارد شهر شود. دارندگان این موتورسیکلتها نیز باید از تسهیلات ویژه مانند وام کم بهره یا بی بهره شهرداری بهره مند شوند تا نیاز نباشد که متقاضیان موتورسیکلتهای برقی آورده زیادی داشته باشند. همچنین پیش بینی شده که برق رایگان برای شارژ در اختیار این موتورها قرار گیرد.
مصرف سوخت خودروهای هیبریدی یک سوم خودروهای معمولی
معاون حمل و نقل و ترافیک همچنین در مورد نحوه کمک وزارت نفت به تاکسیرانی گفت: در تلاشیم که خوردوهای هیبرید را وارد ناوگان تاکسیرانی کنیم چرا که این خوردوها ضمن آنکه میزان تولید آلایندگیشان بسیار کم است مصرف سوختشان نیز حدود یک سوم خودروهای فعلی است. در واقع با ورود این خودروها به ناوگان تاکسیرانی می توانیم صرفه جویی قابل توجهی در مصرف بنزین داشته باشیم و از محل صرفه جویی های صورت گرفته وزارت نفت می تواند در بازپرداخت اقساط خودرو به راننده ها کمک کند.
وی ادامه داد: در هر سفر شهری با خوردوی شخصی حدود 1.04 لیتر بنزین مصرف می شود، حال اگر هر یک از این سفرها با اتوبوس صورت گیرد بیش از 90 درصد کاهش در مصرف سوخت صورت می گیرد. سفر با مترو نیز نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری در کاهش مصرف سوخت دارد، براین اساس در مجموع می توان میزان صرفه جویی مصرف سوخت بر اثر خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی را محاسبه کرد و به همان میزان از وزارت نفت درخواست کمک به این بخش را کرد.  کمک های وزارت نفت به بخش حمل و نقل عمومی می تواند در بخش بازپرداخت فاینانس ها صورت گیرد.  کمک کنند. امیداریم تا آخر ماه با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به عددی مشترک برای میزان کمک های وزارت نفت برسیم.
هزینه همه بدهی های تاریخ مترو بر گردن شهرداری
تشکری هاشمی همچنین در خصوص مشکلات موجود برای دریافت اعتبارات فاینانس در بخش حمل و نقل عمومی و عدم تمایل بانک ها برای مشارکت با شهرداری در این زمینه گفت: متاسفانه ما هزینه همه بدهی های تاریخ مترو تهران را داریم می پردازیم و این فشاری است که شهرداری تهران مجبور از است به دوش بکشد.برخی از بدهی های مترو بدهی هایی است که مربوط به چند دهه گذشته بوده و شهرداری مجبور شده که این بدهی ها را بپردازد، این درحالیست که مترو قبلا مستقیم زیر نظر دولت قرار داشته و چند سالی است که زیر نظر شهرداری آمده است.
وی افزود: ما جلسه هایی را با تمام بانک ها داشتیم و توافق کردیم که باز پرداخت بدهی های 30 سال اخیر مترو را به عهده بگیریم. بر این اساس مقرر شد طی برنامه 5 ساله همه بدهی های مترو بازپرداخت شود.اکنون نیز مشکلی از این بابت وجود ندارد. در این میان بخشی از بدهی های مترو در بخش فاینانس مربوط به دولت و سهم دولت بوده است. در دولت قبل هم نامه ای به بانک ها ارسال شد که این مبالغ را از سقف بدهی های شهرداری کم کنند و بر بدهی های دولت انتقال دهند تا عدد واقعی بدهی شهرداری مشخص شود . دولت قبل نیز مسئولیت بازپرداخت سهم خود از فاینانس را بر عهده گرفت اما باید این موضوع کمی عملیاتی تر شود تا بانک ها از دلنگرانی در آیند.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بدهی مترو با بسیاری از بانک ها تصویه شده گفت: ما با بانک ملت تصویه حساب کردیم و در مجموع عملکرد شهرداری در این زمینه خوب بوده است. برای فاینانس خطوط جدید مترو هم با چند بانک مذاکره کردیم که تعدادی از بانک ها برای حل معضلات شهر و پرداخت فاینانس ها اعلام آمادگی کرده اند.
افزایش استقبال شهروندان از تونل امیر کبیر با اجرای فاز دوم
 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص مشکلات و استقبال کم شهروندان از تونل امیر کبیر گفت: تونل امیر کبیر در واقع دو تونل در مسیر رفت و برگشت است که طی 2 فاز اجرایی خواهد شد. در فاز اول تونل شمالی امیر کبیر تکمیل شد که دسترسی بازار به بزرگراه امام علی(ع) را فراهم می کند.
وی افزود: با توجه به  فشردگی جمعیت و تردد زیاد در محدوده بازار طبیعتا اولویت و مطلوبیت ساخت تونل شمالی بیشتر تر بود بنابر این ایجاد مسیر خروجی از منطقه بازار در اولویت ساخت قرار گرفت. با این وجود به طور حتم زمانی که فاز دوم پروژه اجرا شود و تونل جنوبی نیز به بهره برداری برسد شاهد افزایش ترددها و استقبال شهروندان از این تونل خواهیم بود.
تشکری افزود: از سوی دیگر مقرر بود در فاز نخست پروژه تونل امیر کبیر خط ویژه ای که در غرب خیابان وجود دارد عریض تر شود تا خودروهایی که از سمت آبسردار و خیابان دیالمه می خواهند وارد تونل شوند این امکان را داشته باشند. براین اساس در ایام ماه رمضان تلاش خواهیم کرد که عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.  همواره تغییر عادات شهروندان و استفاده از یک معبر جدید زمانبر است که در مورد تونل امیر کبیر نیز این اتفاق رخ خواهد داد.

1393/04/15
11:31:56
0.0 / 5
1557
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۱
تبلیغات
آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با