در حالی که رقابت در بازارهای بزرگ دنیا روز به روز سخت تر می شود هیوندایی و کیا خودروسازان اصلی کره جنوبی به دلیل عدم افزایش ظرفیت در طی چند سال گذشته با ضعیف ترین رشد فروش در سال 2015 مواجه شده اند.
تحویل خودروی این دو کمپانی خودروسازی با هم در سال 2015 به رقم 8.2 میلیون دستگاه می رسد که فقط 2.5 درصد نسبت به سال 2014 رشد خواهد کرد. چانگ مونگ کوو رئیس هیئت مدیره هر دو شرکت هیوندایی و کیا در آغاز سال جدید میلادی این خبر را هنگام سخنرانی خود عنوان کرد.
از سال 2006 تاکنون، این کوچکترین رقم رشد است که این دو کمپانی خودروساز به ثبت خواهند رساند. هیوندایی و کیا علاوه بر مشکل عدم افزایش ظرفیت تولید با ضعیف تر شدن ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا هم مواجهند یعنی رقیب جدی آنها در آمریکا به دلیل ضعیف تر شدن ین در برابر دلار، بهتر و رقابتی تر می تواند خودرو به فروش برساند.
هیوندایی و کیا تا سال 2018 ظرفیت تولید تجمیعی خود را 38 درصد در چین افزایش می دهند و در سبد محصولات خود بر تولید توسان و اسپورتج تأکید بیشتری خواهند داشت چون از تقاضای بالاتری نسبت به سایر خودروها برخوردار است.
مهترین هدف هیوندایی و کیا در سال 2015 حفظ سهم خود از بازار جهانی است و این بستگی زیادی به استقبال مردم از مدل های شاسی بلند این دو شرکت دارد.
بر اساس پیش بینی های منتشر شده دو شرکت، هیوندایی برای سال 2015 برنامه 5.05 میلیون دستگاه و کیا برنامه 3.15 میلیون دستگاه خودرو را تدوین کرده اند.
هیوندایی با شریک تجاری اش BAIC در چین ظرفیت تولید خود را 57 درصد افزایش خواهند داد و ظرفیت تولید خود را 300 هزار دستگاه در سال بهبود خواهد بخشید که از طریق ساخت دو کارخانه جدید خودرو در شهرهای چونگ کینگ و کانگژو ممکن خواهد شد.
کیا هم ظرفیت تولید خود را در سومین کارخانه ی خود در چین در شهر جیانگسو افزاش خواهد داد و تا سال 2016 به ظرفیت فعلی خود 450 هزار دستگاه دیگر خواهد افزود.
هیوندایی در 11 ماه سال 2014 بیش از یک میلیون خودرو در کشور چین تولید کرد که 7.6 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت. کیا هم در همین زمان 610 هزار دستگاه خودرو در چین تولید کرد.