در ابتدا قرار بود که تولید انبوه این مدل تابستان سال بعد شروع شود، اما این تاریخ اکنون به مدت شش ماه به تعویق افتاده است. یکی از دلایل این تاخیر میتواند وسواس تیم مهندسی برای رفع نقص تمام اشکالات بدنه و شاسی و همچنین کاهش مصرف سوخت خودرو باشد.
انتظار میرود که پریوس 2016 (با کد 690A)، حداقل ده درصد نسبت به مدل فعلی بهصرفهتر باشد. پریوس جدید همچنین از ساختارجدید تویوتا به نام TNGA استفاده خواهد کرد و از یک طراحی جدید انقلابی با فضای داخلی بسیار راحت و مجهز بهره میبرد. انتظار میرود که فرمانپذیری خودرو نیز ارتقا یابد و وزن کلی مدل جدید، حداقل 20 درصد سبکتر شود.
همین منبع گفته است که حتی امکان عرضه نسخه پلاگ-این هیبریدی در اکتبر سال 2016 وجود دارد.