ایمنی خودرو آپشن های ایمنی احتمال بروز خطر را به صفر نمی رسانند

ایمنی خودرو آپشن های ایمنی احتمال بروز خطر را به صفر نمی رسانند شاپ کار: با این که در فناوری های ایمنی خودرو بهبودهای عظیمی اتفاق افتاده اما با این حال رانندگان را از احتیاط بی نیاز نکرده است و نمی تواند به رانندگان اطمینان بی جا القا کند.


 به نقل از «انجمن اتوموبیل آمریکا» معروف به AAA، لوازم جانبی مرتبط با ایمنی خودرو برای محافظت از جان سرنشینان در هنگام تصادف تعبیه شده اند اما این لوازم بدون محدودیت نیستند و احتمال بروز خطر را به صفر نمی رسانند.

بدون تردید سیستم های جدید از جمله مونیتور نقطه کور، رادار تشخیص خودروها در خطوط مجاور و دوربین های مخصوص هشدار تغییر خطوط خودروهای همجوار در بهبود رانندگی و کاهش تصادف ها و حادثه ها نقش ذی قیمتی دارند اما اتکای کامل به آنها نباید موجب سهل انگاری و کاهش هشیاری و دقت رانندگان شود، چون این سیستم ها هم بدون شک محدودیت های خاص خود را دارند.

در بازار آمریکا نزدیک به سه چهارم خودروهای جدید به آپشن «تشخیص خودرو در نقاط کور» مجهزند و نزدیک به نیمی از خودروها تغییر خطوط و خارج شدن از بین دو خط را هشدار می دهند. اما تمامی این سیستم ها از یک فناوری یکپارچه و مشابه استفاده نمی کند و بسته به طراحی کمپانی ها با هم تفاوت دارد طوری که عملکرد آنها در خودروها با هم فرق دارد.

«مگان مککرنان» مدیر مهندسی خودروی  «انجمن اتوموبیل آمریکا» می گوید در خودروهای تست شده در این انجمن مشخص شده  که دامنه رؤیت یا تشخیص «سیستم تشخیص خودرو در نقاط کور» در همه ی خودروها یکسان یا مشابه نیست. برخی از خودروسازان این سیستم را طوری طراحی کرده اند که حتی قبل از ورود یک خودرو به نقطه کور آن را تشخیص داده و هشدار می دهد در برخی دیگر بعد از ورود به نقطه کور هشدار می دهند. اکثر این سیستم ها در مواجه با خودروهای با سرعت بالا محدودیت دارند و به موقع یا اصلا تشخیص نمی دهند. این موضوع به ویژه هنگام ورود به یک بزرگراه حادتر است. فقط تعداد معدودی از خودروسازان به سیستم های پیشرفته ای مجهزند که حتی خودروهای با سرعت بسیار بالا را هنگام ورود به نقطه کور تشخیص می دهند.

این سیستم ها در تشخیص موتورسیکلت ها محدودیت بیشتری نسبت به خودروها دارند. در تست های به عمل آمده در انجمن اتوموبیل آمریکا مشخص شده که «سیستم تشخیص و هشدار نقطعه کور» به طور متوسط 26 درصد موتورسیکلت ها را دیرتر از خودروها ردگیری می کند.

سیستم هشدار خروج از بین دو خط در خودروها تا زمانی که خط کشی در بزرگراه ها و خیابان ها واضح باشند خوب عمل می کند اما نمیتوان تضمین کرد که همه خیابان ها و جاده ها خط کشی واضح داشته باشند. اگر این خطوط به هر دلیلی پاک یا کم رنگ شده باشند در عملکرد سیستم یاد شده اختلال ایجاد می کنند.

در خودروسازان هم استاندارد یکپارچه هنوز ایجاد نشده و سیستم های هشدار این خودروها با هم فرق دارد برخی از خودروسازان بوق هشدار را ترجیح داده اند، برخی لرزش فرمان و برخی لرزش صندلی؛ اما بزرگترین مشکل این سیستم ها هشدارهای بیجا و بی موقع و مخصوصا هشدارهای غیرضروری است. در اکثر موارد رانندگان از این پدیده عاصی می شوند و بعد از آن که تازگی اش را از دست داد، این سیستم را در خودروی خود غیرفعال می کنند.

1393/10/04
17:11:00
0.0 / 5
1926
تگهای خبر: موتور سیکلت , خودروسازان , تصادف
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
تبلیغات
آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با