تأخیر در عرضه هیبریدی جدید تویوتا

تأخیر در عرضه هیبریدی جدید تویوتا شاپ کار : چهارمین نسل خودرو هیبریدی پریوس تویوتا که قرار بود بهار 2015 به بازار عرضه شود به ماه دسامبر 2015 موکول شد. دلیل آن معماری جدیدی است که مهندسان تویوتا برای نسل بعدی پریوس در حال طراحی هستند.


 تویوتا از ابتدا زمان تولید نسل جدید پریوس که با کد 690A نامگذاری شده را بهار 2015 اعلام کرده بود اما شواهد نشان می دهد که کارها بر اساس برنامه پیش نخواهند رفت. به طور طبیعی باید نمونه اولیه یک خودرو 12 ماه قبل از ساخت آن ارائه شود در حالی که نمونه اولیه این خودرو زودتر از نوامبر 2014 حاضر نخواهد شد. درضمن اگر همه کارها خوب پیش برود می توان انتظار داشت که خودرو هیبریدی قابل شارژ با پریز برق از اکتبر 2016 به بازار عرضه شود.
جدیداً وقتی خبرنگاران از سخنگوی خودروسازان در باره محصولات آینده صحبت می کنند، خودروسازان می گویند سیاست ما این است که در باره محصولات آینده اظهار نظر نکنیم.
اما تحلیل گران و متخصصان رسانه ای صنعت خودرو معتقدند که به دلیل ماجولار شدن پلتفرم خودروها و به منظور افزایش قابلیت این پلتفرم برای تطبیق با نوآوری های جدید در فناوری های نو –که سرعت گسترش آن به مراتب بیشتر از نوآوری در صنعت خودرو است- مهندسان با چالش های جدید رو به رو هستند که باعث شده خودروسازی مثل تویوتا هم با داشتن قوی ترین مهندسان در صنعت خودرو دچار چالش شود.
پریوس نسل جدید برای تویوتا جنبه حیثیتی دارد و با این که ژاپنی ها از تأخیر بیزارند در این مورد خاص اغماض را در پیش می گیرند چون می دانند تعجیل در این کار و فشار بیهوده لطمه و آسیب بیشتری به دنبال دارد.
تویوتا از سال 1997 اولین خودرو هیبریدی را عرضه کرد و به همین دلیل پرفروش ترین شرکت خودروساز در بخش خودروهای هیبریدی است. در سال 2013 تویوتا برای دومین سال متوالی بیش از 1 میلیون خودرو پریوس هیبریدی فروخت. برای همین ارائه نسل جدید پریوس برای تویوتا از اهمیت ویژه ای برخوردار شده است.
معماری ماجولار پلتفرم رویکرد جدید خودروسازان بزرگ دنیا است و تویوتا هم نام این معماری را «معماری جهانی جدید تویوتا» Toyota New Global Architecture نامگذاری کرده است. با این نوع معماری قطعات مشترک بین خودروها افزایش می یابد و در نتیجه کیفیت بالا و قیمت پایین می آید. این قطعات کمتر مورد توجه مشتری است چون مشتری بیشتر روی طراحی، زیبایی، عملکرد، مصرف، فضای کافی، دوام، قیمت و هزینه های نگهداری حساس است و این که زیر درب موتور چه قطعاتی به کار رفته و با چه خودروهایی مشترک است برای مشتری چندان جذاب نیست. در عوض ایراد کار در این جا است که برای مثال تمام خودروسازان ژاپنی برای کیسه هوا از یک سازنده مثل تاکاتا بهره می گیرند و وقتی این قطعه دچار نقص فنی می شود، انواعی از خودروها با این نقص مواجه خواهند شد.
هیبریدی جدید تویوتا، سبک تر، کوچکتر و کم مصرف تر خواهد بود. نسل چهارم هیبریدی پریوس حداقل در مصرف سوخت 10 درصد بهبود ایجاد خواهد کرد.
با این که در ماه مه امسال تویوتا از یک تراشه [پردازنده] کامپیوتری مخصوص جلوگیری از هدر رفتن انرژی رونمایی کرد این فناوری در پریوس جدید به کار نخواهد رفت. این تراشه ها به جای سیلیکون از سیلیکون کارباید استفاده می کنند و هدر رفتن انرژی در خودرو با استفاده از این تراشه ها 10 درصد کاهش می یابد.

1393/04/10
12:53:15
0.0 / 5
114
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
جمع 2 و 2 ؟
تبلیغات
قیمت روز خودروها آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با