پروژه ۷ در اصل یک مدل سبکتر و ویژه از نمونه رودستر F-Type میباشد. برای سبک کردن خودرو، قسمتهایی از آن با فیبر کربن ساخته شدهاند و شیشه جلو نیز برش خورده است.
مدل کانسپت پروژه ۷ از خودروی D-Type دهه ۵۰ الهام گرفته شده بود و تنها دارای یک صندلی بود اما نسخههای تولیدی دارای دو صندلی میباشند. کاهش ارتفاع شیشه جلو باعث شده که ارتفاع کلی خودرو، ۱.۲ اینچ کمتر شود. سقف استاندارد نیز با سقف تاشوی پارچهای تعویض شده است که بهصورت دستی، باز و بسته میشود. همه اینها باعث شدهاند تا ۷۹.۴ کیلوگرم از وزن ماشین کم شود.
تنظیم دوباره موتور ۸ سیلندر آشنای ۵.۰ لیتری جگوار با سوپرشارژر باعث شده تا قدرت آن به ۵۶۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۶۸۰ نیوتن متر افزایش یابد. انتقال نیرو توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک صورت میگیرد.
شتاب صفر تا صد این جگوار تنها ۳.۸ ثانیه در مقایسه با ۴.۲ ثانیهای مدل استاندارد اعلام شده اما نهایت سرعت آن همچنان به صورت الکترونیکی به رقم ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود است. البته جگوار همچنان روی سرعت این خودرو کار میکند.
توسعه آئرودینامیک زمان زیادی را در تونل باد گرفته است. بال عقب فیبر کربنی قابل تنظیم نیروی رو به پایین و چسبندگی به زمین را تا ۱۷۷ درصد در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت افزایش میدهد.
جگوار پروژه ۷ روی چرخهای بسیار بزرگ آلیاژی ۲۰ اینچی سوار است. تایرهای این خودرو هم از نوع کانتیننتال میباشند. سیستم تعلیق نیز تقویت شده و تا ۵۰ درصد در جلو و ۸ درصد در عقب، سختتر شده است.
قیمت هر دستگاه از این خودروی خاص، ۱۶۰ هزار دلار میباشد اما با وجود قیمت بالا، کلکسیونرها آن را رها نخواهند کرد.