کنت فاینبرگ، کارشناس خسارت که این صندوق را اداره میکند احتمالا تا هفته آینده جزییات پرداخت خسارت به قربانیان را اعلام خواهد کرد.
خانوادههای افرادی که در نتیجه این ایراد کشته یا مجروح شده اند در صورتیکه مایل به شکایت از جنرال موتورز هستند، میتوانند از قبول این خسارت امتناع کنند اما این شرکت اعلام کرده تحت اعلام ورشکستگی خود در سال ۲۰۰۹ هیچ مسوولیت محصولی متوجه این شرکت نیست.
جنرال موتورز اعلام کرده نمیداند چه میزان پول از طریق این صندوق پرداخت خواهد شد اما مرگ ۱۳ نفر در تصادفات ناشی از مشکل سوئیچ احتراق را تایید کرده است.
بررسی وال استریت ژورنال از آمار سوانح فدرال حاکیست ۳۰۹ راننده و سرنشین در تصادفاتی که در آن کیسههای هوای مدل فورد کار نکرده و اکنون مشمول فراخوان شده اند، جانشان را از دست داده اند. حدود ۲۲۸ نفر دیگر نیز در این تصادفات زخمی شده اند.
جنرال موتورز رسیدگی به ادعاهای خسارت را از اول اوت آغاز خواهد کرد.
ماری باررا، مدیر عامل جنرال موتورز هفته گذشته در کنگره آمریکا حاضر شد و اعلام کرد تصمیم گیری برای پرداخت خسارت برعهده آقای فاینبرگ خواهد کرد و این شرکت قصد ندارد محدودیتی برای پرداخت خسارت اعمال کند.
وی مجاز خواهد بود ۵۰۰ هزار دلار تا ۷.۱ میلیون دلار برای جبران خسارت کشته شدگان به خانوادههای آنها پرداخت کند و برای مجروحان نیز متوسط مبلغ خسارت دو میلیون دلار است و از ۵۰۰ هزار دلار برای انگشت شکسته تا ۸.۷ میلیون دلار برای سوختگی درجه سه را شامل میشود.
کسانیکه از این صندوق پول بگیرند دیگر حق شکایت نخواهند داشت.
تاکنون ۱۵ کارمند جنرال موتورز در ارتباط با نقش خود در این ایراد اخراج و پنج نفر دیگر تنبیه شدهاند.
جنرال موتورز از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۴۴ فراخوان داده که به حدود ۲۰ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان بالغ شده است. این رقم بیش از مجموع فروش سالانه خودرو در آمریکاست. از فراخوانهای امسال، حدود ۶.۵ میلیون دستگاه خودرو از جمله بیش از نیم میلیون دستگاه شورولت کاماروس برای مشکل سوئیچ احتراق مشمول فراخوان شدهاند.