XL1 با دو برابر کردن تعداد صندلیهایش به XL2 تبدیل میشود. این شرکت همچنین طرحی از XL1 چهار سرنشین هیبرید در دست دارد.
XL1 دو سرنشین هماکنون به صورت محدود ساخته میشود، اما مدیران فولکس واگن در این فکر هستند نمونه دومی از XL1 بسازند که 4 سرنشینه باشد.
گفته میشود بیشتر فناوریهای XL1 چهار سرنشین خصوصا سیستم ترمز، قسمتهای زیر بدنه و سیستم تعلیقی جدید است؛ اگرچه ساختار مرکزی بدنه نیز دوبارهسازی شده است.
بدنه کربنی این خودرو نیز باید نسبت به طرح اولیه تغییر یابد اما صندلیهای یکی در میان باقی میمانند؛ چراکه این ویژگی کمک میکند تا خودرو باریک بماند.