این نیمچه هیولای بیابانی پژو که برای فتح رالی داکار خلق شده، تک دیفرانسیل (احتمالا محور عقب متحرک) است و از پیشرانه V6 توربودیزلی نیرو میگیرد که حداقل 340 اسب بخار قدرت دارد. در نتیجه، درصورت قهرمانی 2008 DKR در رالی امسال داکار، پژو اولین خودروسازی خواهد بود که با یک دیزلی تک دیفرانسیل (2WD) موفق به کسب این عنوان ارزشمند میشود. 2008 DKR سوار بر سیستم تعلیقی با کورس 460 میلیمتر است و به لطف تک دیفرانسیل بودن، مهندسین پژو اسپرت قادر بودهاند آن را به مراتب سبکتر توسعه دهند. تایرهای غولپیکر این شیر صحرایی نیز از نوع 37 اینچی ساخت میشلین هستند که نهتنها در برخی مسیرهای سخت، مانورپذیری بالاتری به خودرو میدهند، بلکه طراحی کوتاهتر اوورهنگ دماغه را میسر ساختهاند.