پنج چیز که باید در مورد ماشین بدون راننده گوگل بدانید

پنج چیز که باید در مورد ماشین بدون راننده گوگل بدانید تلاش برای رانندگی استادانه در خیابان های شهر


به گزارش شاپ کار از سایت یاهو، مدیر پروژه ماشین بدون راننده گوگل در پست وبلاگ خود در روز دوشنبه نوشت که توسعه فن آوری وارد مرحله جدیدی شده : تلاش برای رانندگی استادانه در خیابان های شهر. در بسیاری از موارد رانندگی در خیابان پیچیده تر از بزرگراه هاست، که امروزه در آنها اتومبیلها می توانند با اطمینان حرکت کنند، خیابان های شهر نشان دهنده یک چالش بزرگ است.
 
در اینجا به پنج چیز که باید در مورد اتومبیل بدون راننده گوگل  و آینده آن بدانید اشاره شده است:
 
 
1- خیابانهای شهر به مراتب سختتر از بزرگراهها هستند.
 
گوگل می گوید اتومبیلهای خود را در حال حاضر حدود 700.000 مایل بدون تصادف در محور بزرگراه در «حالت مستقل» - با کنترل خودکار ماشین، هر چند راننده ایمنی پشت فرمان نشسته است رانده است. که این معادل حدود 120 سفر جاده ای از سانفرانسیسکو به منهتن و بازگشت به سانفرانسیسکو است.
 
با این موفقیت، گوگل حدود یک سال است که بر روی رانندگی شهری تمرکز نموده است. بزرگراه ها نسبتا برای اتومبیل ها ساده می باشد، هیچ گوشه کور، دوچرخه سوار، و هیچ عابر پیاده ای در آنها (البته منطقا) وجود ندارد. اما خیابان های شهر علاوه بر داشتن همه ی آنها، دارای تقاطع ها و تعامل های پیچیده با سایر رانندگان دیگر، مانند کسیکه برای اولین بار در یک چهار راه توقف کرده نیز هست.
 
 
2- گوگل ماشین خود را با تکنولوژی تنظیم کرده است.
 
گوگل می گوید که در سال گذشته، suv های شرکت لکسوس RX450H با لیزر ، رادار و دوربین به سرعت یاد گرفته اند که چگونه هزاران شرایط رانندگی شهری را مدیریت کنند. دید رباتیک (بینایی ماشین) هم اکنون می تواند تابلوهای توقف را بخوانند (به جای تکیه بر نقشه محلهای تابلوها) و بین صدها نوع از اشیاء و افراد بصورت آنلاین تمایز قائل شوند. 
 
اما این فن آوری هنوز از کمال نهایی دور است. ارتقاء آن نیاز به ادغام و تغییر خط،  گردش به سمت راست، مدیریت آب و هوای بد را نیز دارد.
 
 
3- شما احتمالا آنها را در نزدیکی خود نخواهید دید.
 
نه در آینده ای نزدیک - مگر اینکه شما در ماونتین ویوی کالیفرنیا، که گوگل در آنجا واقع شده زندگی کنید. تاکنون، این غول فن آوری در رانندگی های خیابانی در شهر خود متمرکز شده است، که توانسته آنجا را با جزئیات فوق العاده ای نقشه برداری کند. نقشه برداری به کامپیوتر خودرو کمک می کند تا حسی از محیط اطراف داشته و تمرکز خود را بر روی قطعات در حال حرکت - اتومبیل های دیگر ، دوچرخه سواران و عابران پیاده - معطوف نماید.
 
فقط چهار ایالت - کالیفرنیا، نوادا ، فلوریدا و میشیگان - و واشنگتن دی سی ، رسما خیابان های عمومی خود را برای تست رانندگی خودکار اختصاص داده اند، هر چند این آزمایش احتمالا تقریبا در همه جا قانونی است (دلیلش هم آن است که در هیچ قانونی صراحتا ممنوع نشده است).
 
 
4- ممکن است بیشتر از آنچه فکرش را می کنید راننده بمانید.
 
در سال 2012، از موسسان گوگل ، سرگی برین، پیش بینی کرد که عموم مردم پس از پنج سال قادر خواهند بود از این فن آوری بهره ببرند. گوگل در آن تاریخ تجدید نظر نکرده است. در ابتدا، انتظار می رفت رانندگان در صورتی که کامپیوتر نتواند کنترل را در دست بگیرند. اما در نهایت، چشم انداز این بود که هیچ نیازی به کسی که در صندلی راننده بنشیند نیست - یا حداقل کسی که حواسش به جاده باشد.
 
 
5- گوگل احتمالا خودش این ماشین را نخواهد ساخت.
 
با این حال که گوگل به اندازه کافی پول برای سرمایه گذاری در ساخت اتومبیل دارد، احتمال آن بعید به نظر می رسد. گزینه به احتمال زیاد شامل همکاری با خودروسازان بزرگ و یا دادن نرم افزار کنترل گوگل با سیستم عامل آندروید خواهد بود.
 
در همین حال، خودروسازان سنتی نیز در حال توسعه ماشین بدون راننده خود هستند. بعنوان مثال مدیر عامل شرکت رنو نیسان گفته که امیدوار است یک مدل را به عموم مردم در سال 2020 ارائه نماید.
 
مترجم: حسن گودرزی پور
1393/02/09
10:40:20
2.5 / 5
1310
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
ناشناس:
مطلب جالبی بود. متشکرم

محمد:
ماشین بدون راننده ی گوگل خیلی دیر داره پیشرفت می کنه
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
تبلیغات
قیمت روز خودروها آگهی در شاپ کار
Shopcar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار محفوظ است
سایت خرید و فروش خودرو شاپ کار طرف قرارداد با